آغاز شمارش آرای دومین مرحله انتخابات پارلمانی مصر

به گزارش تور آلمان ارزان، با انتها مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر شمارش آرای این دوره از انتخابات شروع شد و انتظار می رود، حامیان ژنرال عبدالفتاح السیسی در آن پیروز شوند.

آغاز شمارش آرای دومین مرحله انتخابات پارلمانی مصر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه الرای الیوم، درهای مراکز و حوزه های رای گیری عصر یکشنبه 18 آبان به روی مصری ها بسته و شمارش آرای دومین مرحله انتخابات مجلسی این کشور شروع شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دومین مرحله انتخابات مجلسی مصر به مدت دو روز در 13 استان این کشور از جمله قاهره برگزار شد، از یکصد میلیون مصری 63 میلیون نفر دارای شرایط رای دادن بودند.

مجلس مصر 596 کرسی دارد که در مرحله اول انتخابات، نامزدها برای به دست آوردن 284 کرسی با یکدیگر رقابت کردند و فهرست ملی(ائتلاف سیاسی به رهبری حزب آینده ملی وابسته به ژنرال عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر) توانست 124 کرسی را به دست آورد.

مرحله اول انتخابات مجلسی مصر در اواخر ماه گذشته میلادی در 14 استان از 27 استان این کشور برگزار شد و در دومین مرحله آن، نامزدهای انتخاباتی برای به دست آوردن 284 کرسی با یکدیگر به رقابت برخاستند. همچنین 28 نماینده توسط رئیس جمهور مصر راهی مجلس این کشور خواهند شد.

به نوشته این روزنامه فرامنطقه ای در انتخابات مجلسی مصر بیشتر نمایندگانی نامزد شده بودند که دوره نمایندگی شان در مجلس به سرآمده بود. همچنین احزاب سیاسی در این انتخابات شرکت کرده بودند که دارای وزن چندانی در عرصه سیاسی نداشتند.

بیشتر نمایندگان حامی السیسی در مجلس مصر دوره نمایندگی آنان به سر آمده و در این مجلس ، یک اقلیت معارض وجود دارد که به گروه 25، 30 مشهور است.

یکسال پس از به قدرت رسیدن السیسی انتخابات مجلسی مصر در سال 2015 برگزار شد. در این انتخابات تقربیا هیچ یک از احزاب و گروه های سیاسی معارض حضور نداشتند.

قرار است نتایج انتخابات مجلسی مصر تا دسامبر (25 آذر ماه) اعلام شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1520

به "آغاز شمارش آرای دومین مرحله انتخابات پارلمانی مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز شمارش آرای دومین مرحله انتخابات پارلمانی مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید