آماده باش ارتش یونان در پی تشدید اوضاع در مدیترانه

به گزارش تور آلمان ارزان، دولت یونان گفت نیروهای مسلح این کشور برای مقابله احتمالی با ترکیه، به حالت آماده باش درآمده اند.

آماده باش ارتش یونان در پی تشدید اوضاع در مدیترانه

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش یونان یکشنبه از آماده باش نیروهای خود جهت مقابله احتمالی با ترکیه اطلاع داد.

به نوشته وبگاه اکاثیمرینی، نیروهای مسلح یونان ترکیه را به اقدامات تحریک آمیز متهم و اعلام نموده اند برای برخورد احتمالی با تشدید اوضاع در شرق دریای مدیترانه یا اژه به حالت آماده باش درآمده اند. این در حالی است که اتحادیه اروپا از ترکیه خواسته تا عملیات حفاری در منطقه را متوقف سازد.

به نوشته این وبگاه، بزرگترین نگرانی یونان مداخله احتمالی ترکیه در شرق منطقه رودس و جنوب کاستلوریزو است. آتن در سطوح سیاسی نیز تا به حال آنچه را که می توانسته انجام داده و همچنان تاکید می نماید که رفتار تحریک آمیز ترکیه بر ثبات در منطقه اثر می گذارد.

این در حالی است که الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان نیز از بیانیه هفته گذشته اتحادیه اروپا در محکومیت اقدام های ترکیه استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، یونان و ترکیه بر سر مالکیت بر تعدادی از جزایر بین مرزهای آبی در دریای مدیترانه و اژه اختلاف دارند. این دو کشور سال های گذشته یکدیگر را به نقض حریم هوایی یکدیگر متهم نموده اند و تنش میان یونان و ترکیه با وجود کوشش های بین المللی برطرف نشده است.

این وبگاه یونانی به نقل از منابع موثق از آماده باش طول تابستان جاری ارتش این کشور برای مقابله با اقدام های ترکیه اطلاع داد و نوشت، با توجه به اعزام کشتی های حفاری ترکیه به منطقه، عمدتا انجام رزمایش های دریایی توسط نیروی دریایی یونان مدنظر است. با این حال، نیروی هوایی یونان نقش مهمی را در واکنش نشان دادن ایفاء خواهد نمود.

ایوانگلوس آپوستولاکیس وزیردفاع یونان نیز هفته گذشته در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا آتن می تواند بر حمایت نظامی از جانب اتحادیه اروپا یا ایالات متحده حساب باز کند، گفت که یونان باید برای مقابله با چنین سناریویی برنامه مستقلی داشته باشد.

ستاد کل نیروهای مسلح یونان چندی قبل از نقض حریم هوایی این کشور از سوی هواپیماهای ترکیه و رویارویی جنگنده های دو کشور بر فراز دریای اژه اطلاع داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 527

به "آماده باش ارتش یونان در پی تشدید اوضاع در مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش ارتش یونان در پی تشدید اوضاع در مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید