آمریکا به اروپا درباره دُورزدن تحریم ها علیه ایران هشدار داد

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از فُرچون، تام کاتن سناتور تندرو آمریکا به آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد: مسئله این است که بین تجارت با ایران و ایالات متحده یکی باید انتخاب گردد. امیدوارم متحدان اروپایی ما خردمندانه انتخاب نمایند.

آمریکا به اروپا درباره دُورزدن تحریم ها علیه ایران هشدار داد

بر اساس اعلام آسوشیتدپرس، مقامات دولت ترامپ به کشورهای اروپایی هشدار داده اند که آنها را زیر نظر داشته تا در صورتیکه به دنبال دُورزدن تحریم ها علیه ایران باشند با جریمه های واشنگتن روبرو بشوند.

این درحالیست که هایکو ماس وزیر خارجه آلمان ساعاتی پیش در سخنانی اعلام نمود که فرانسه، آلمان و انگلیس در آستانه راه اندازی مکانیسم مالی اروپا و ایران موسوم به SPV هستند.

هایکو ماس در بروکسل در نشستی با نمایندگان لندن و پاریس و نیز فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص ادامه داد: مشورت ها درباره اجرای مکانیسم مذکور در حال اجرا می باشد. این سیستم هنوز ثبت نشده؛ اما ثبت خواهد شد. ما به اجرای برنامه مان در این راستا نزدیک شده ایم.

دوشنبه هفته گذشته منابع خبری اعلام نموده بودند که فرانسه احتمالاً درصدد است تا یک نهاد حقوقی را در راستای مکانیسم مالی ویژه به منظور دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران ایجاد کند.

یک منبع مطلع در بروکسل در این باره اعلام نموده بود: تا آنجا که اطلاع دارم، یک نهاد حقوقی به منظور میزبانی از مکانیسم مالی اروپا و ایران ایجاد خواهد شد. این نهاد حقوقی در فرانسه تا پیش از خاتمه ماه میلادی جاری به ثبت خواهد رسید.

لازم به ذکر است، ماجا کاسیانچیچ سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا 18 دی ماه امسال میلادی اعلام نمود که این اتحادیه همچنان مشغول کوشش در راستای ایجاد مکانیسم پرداختی است که فرایند تجارت با ایران را علیرغم تحریم های آمریکا تسهیل کند.

کاسیانچیچ حتی از این نیز پیشتر رفت و گفت بر این باور است که این مکانیسم ظرف هفته های پیش رو در راستای تقویت تجارت مشروع با ایران، راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی، مادامی که ایران به تعهدات هسته ای خود پایبند باشد، این بخشی از کوشش گسترده اتحادیه اروپا برای حفظ برجام خواهد بود.

لازم به ذکر است به دنبال خروج یکجانبه آمریکا از برجام در ماه می سال میلادی گذشته، اتحادیه اروپا در راستای برخورداری ایران از مزایای مالی توافق هسته ای سال 2015 موسوم به برجام، برای ایجاد چنین ساز و کاری قول مساعد داده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 277

به "آمریکا به اروپا درباره دُورزدن تحریم ها علیه ایران هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به اروپا درباره دُورزدن تحریم ها علیه ایران هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید