آمریکا به توافق سیاسی رهبران افغانستان واکنش نشان داد

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به توافق سیاسی در این کشور گفته است که آمریکا به دنبال مشارکت با دولت جدید افغانستان در راستای توافق صلح و با هدف سرانجام جنگ است، اگرچه فرایند باید زمان بندی شده و براساس تعهدات باشد.

آمریکا به توافق سیاسی رهبران افغانستان واکنش نشان داد

این واکنش را خلیلزاد در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام نموده و در واکنش به توافق سیاسی عبدالله عبدالله و اشرف غنی گفته است که دو رهبر سیاسی افغانستان نباید اشتباهات گذشته را که در دولت وحدت ملی وجود داشت، تکرار نمایند.

خلیلزاد در ادامه گفت: در حال حاضر زمان مهمی برای حل مسائل و انتها دادن به جنگ است و عبدالله عبدالله باید فوری فراینده صلح را با حمایت دولت کابل به پیش ببرد.

بخش دیگری از رشته توئیت نماینده آمریکا در امور افغانستان آنجا بوده که او گفت: طرح مصالحه اخیر میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای 10 هفته در جریان بود. ما از این مصالحه استقبال می کنیم و برای حکومت جدید موفقیت آرزو می کنیم.

روز گذشته اشرف غنی و عبدالله عبدالله پس از گذشت بیش از شش ماه، یک توافقی سیاسی را در راستای شروع به کار دولت ائتلافی در کابل امضا کردند.

در اعلامیه ای که از سوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در این ارتباط منتشر شده آمده است که بر اساس توافق سیاسی مذکور، عبدالله عبدالله از نظر تشریفات در مسائل مربوط به مصالحه ملی صندلی مقام دوم کشور را دارا می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1243

به "آمریکا به توافق سیاسی رهبران افغانستان واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به توافق سیاسی رهبران افغانستان واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید