آمریکا دایره امنیت عمومی شین جیانگ و چهار مقام چین را تحریم کرد

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه در یک اطلاعیه رسمی گفت که این کشور تحریم های جهانی موسوم به سند ماگنیتسکی را علیه دایره امنیت عمومی شین جیانگ (XPSB) و چهار تن از مقامات پیشین یا کنونی چین وضع نموده است.

آمریکا دایره امنیت عمومی شین جیانگ و چهار مقام چین را تحریم کرد

در این اطلاعیه رسمی آمده است: امروز، دفتر کنترل دارائیهای خارجی وابسته به وزارت خزانه داری آمریکا یک نهاد دولتی چین و چهار تن از مقامات کنونی یا پیشین دولت چین و مرتبط با موارد نقض جدی حقوق [بشر] علیه اقلیت های قومی در منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ را تحریم کرد.

طبق این اطلاعیه رسمی، مقامات چینی تحریم شده عبارتند از: شِن کوآنگو دبیر حزب کمونیست منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ؛ هیو لیوجون دبیر پیشین حزب کمونیست دایره امنیت عمومی شین جیانگ؛ وانگ مینگشان دبیر و مدیر حزب کمونیست دایره امنیت عمومی شین جیانگ و ژو هایلون معاون پیشین دبیر حزب کمونیست منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ.

شایان ذکر است که ماه گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با امضای قانونی موسوم به سند سیاست حقوق بشری اویغور به آن وجهه قانونی بخشید. به موجب این سند، دولت آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر اقلیت مسلمان در چین، بعضی مقامات پکن را تحریم می نماید.

در واقع، ایالات متحده و سایر کشورهای غربی از تابستان گذشته تا به امروز دولت چین را به نگهداشتن یک میلیون مسلمان اویغور و ترک در اردوگاه های آموزشی در منطقه شین جیانگ به بهانه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی مذهبی متهم می نمایند؛ اما پکن تمام این اتهامات را کذب خوانده و آنها را رد می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1330

به "آمریکا دایره امنیت عمومی شین جیانگ و چهار مقام چین را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا دایره امنیت عمومی شین جیانگ و چهار مقام چین را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید