ابراز امیدواری چین برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران در موعد مقرر

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: چین ابراز امیدواری کرد که ایران و قدرت های جهانی در زمان مقرر شده یعنی 20 جولای بتوانند به توافق جامع هسته ای دست یابند.

ابراز امیدواری چین برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران در موعد مقرر

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تازه ترین دور مذاکرات ایران و 6 قدرت جهانی شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان روز سه شنبه در شهر وین پایتخت اتریش شروع شد و روز گذشته نیز به سرانجام رسیده است.

بر اساس این گزارش وانگ کان از مقام های ارشد چینی که مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی را دنبال می نماید در این باره تاکید نمود، همه به دنبال دستیابی به این هدف هستند تا توافق هسته ای در زمان معین شده حاصل گردد.

وی ضمن اشاره به فضای همکاری و تعامل حاکم بر این مذاکرات توضیح داد، همه طرف های شرکت نماینده در مذاکرات ظاهرا صمیمی بودند و کوشش واقعی خود را برای دستیابی به نتیجه انجام داده اند.

این مقام چینی از نقش سازنده روسیه در مذاکرات تقدیر کرد و گفت، نتیجه کلی مذاکرات هسته ای واقعا امیدوار نماینده بوده است. چین پیش از این از طرف های شرکت نماینده در مذاکرات هسته ای خواسته بود تا برای دستیابی به پیشرفت انعطاف بیشتری را از خود نشان دهند.

ایران و قدرت های جهانی 24 نوامبر گذشته در شهر ژنو به توافق موقت هسته ای دست یافتند. این توافق از 20 ژانویه 2014 اجرایی شده و اعتبار اجرای آن 6 ماه خواهد بود.

بر اساس این توافق ایران آمادگی خود را برای متوقف کردن بخشی از برنامه هسته ای اعلام نموده و قدرت های جهانی نیز در مقابل متعهد شده اند تا بخشی از تحریم های ظالمانه و غیر قانونی را لغو نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 595

به "ابراز امیدواری چین برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران در موعد مقرر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری چین برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران در موعد مقرر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید