ابراز نگرانی نخست وزیر انگلیس نسبت به حقوق بشر در مجارستان

به گزارش تور آلمان ارزان، نخست وزیر انگلیس در جریان ملاقات با همتای مجارستانی اش در لندن تاکید نمود که نسبت به حقوق بشر در مجارستان از جمله برابری جنسیتی، حقوق همجنس گرایان و آزادی مطبوعات، نگرانی های جدی دارد.

ابراز نگرانی نخست وزیر انگلیس نسبت به حقوق بشر در مجارستان

به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: جانسون در جریان ملاقات با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در لندن، نگرانی های جدی خود را در خصوص حقوق بشر در مجارستان از جمله برابری جنسیتی، حقوق همجنس گرایان و آزادی مطبوعاتی بیان کرد.

وی اضافه نمود: رهبران انگلیس و مجارستان همچنین درباره تعدادی از موضوعات سیاست خارجی از جمله روسیه، بلاروس و چین مذاکره کردند. بوریس جانسون، مجارستان را به استفاده از نفوذش برای ترویج دموکراسی و ثبات ترغیب کرد.

به محض ورود اوربان به دفتر نخست وزیری انگلیس، خبرنگاران سوالاتی را از بوریس جانسون درباره اظهارات جنجالی نخست وزیر مجارستان درباره اسلام و مهاجران و همچنین موضع حامی روسیه اش پرسیدند.

اوربان، ناسیونالیستی که به خاطر فرسایش دموکراسی در مجارستان و مخالفتش با مهاجرت با اتحادیه اروپا به اختلاف شدید برخورده، در حال حاضر کوشش می نماید تا ائتلاف محافظه کارانه جدیدی را در داخل اروپا ایجاد کند.

اوربان پیش از سفر به لندن به رسانه های داخلی گفته بود که مجارستان جای خالی انگلیس در اتحادیه اروپا را شدیدا احساس می نماید و ضروری است که روابط دوجانبه میان انگلیس و مجارستان تقویت گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1890

به "ابراز نگرانی نخست وزیر انگلیس نسبت به حقوق بشر در مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی نخست وزیر انگلیس نسبت به حقوق بشر در مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید