اردوغان بزرگترین مسجد اروپا را در آلمان افتتاح می نماید

به گزارش تور آلمان ارزان، علی رغم افشای جاسوسی برخی از مفتی های ترک مقیم آلمان علیه مخالفان رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، در سفرش به آلمان یک مسجد جدید در این کشور افتتاح می نماید.

اردوغان بزرگترین مسجد اروپا را در آلمان افتتاح می نماید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سفر در حالی انجام می گردد که اخباری مبنی بر فعالیت برخی از مفتی های ترک مقیم آلمان منتشر گردیده است که این افراد اعمال حامیان فتح الله گولن روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه را تحت تعقیب و نظارت داشته اند.

پس از انتشار این اخبار آژانس اطلاعات آلمان در حال آنالیز و انجام تحقیقات درباره اتهامات مطرح گردیده مبنی برفعالیت های مذهبی – ملی غیرقانونی برخی از مفتی های مقیم ترکیه وابسته به انجمن اسلامی-ترکیه امور دیانت (DITIB) است. این انجمن که در کلن مستقل است آموزش مفتی ها و کمک به صدها مسجد در آلمان را برعهده دارد.

قرار است به تازگی بزرگترین مسجد اروپا که در کلن ساخته گردیده است توسط اردوغان در سفر دو روزه اش طی 28 و 29 سپتامبر افتتاح گردد.

این مراسم به عنوان یک فرصت برای اردوغان دیده می گردد که بتواند با سه میلیون ترک مقیم آلمان دیدار کند.

با وجود انتشار این اخبار، مقامات آلمانی به دنبال لغو این برنامه نیستند.

برخی از خبرنگاران و فعالان حقوق بشر به دنبال اعتراض علیه سفر دو روزه اردوغان به آلمان هستند.

آیکان اردمیر، یک قانونگذار پیشین ترکیه گفت: رئیس جمهور ترکیه، آلمان به خصوص اتحادیه اروپا را به عنوان یک وزنه مقابله با آمریکا می بیند.

اردوغان امیدوار است در سفرش بتواند سرمایه هایی را جذب و مشکلات اقتصادی در کشورش را رفع کند. از سوی دیگر آلمان نیز احساس می نماید با ترکیه همکاری نزدیکی داشته باشد تا از موج جدیدترین پناهجویان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 114

به "اردوغان بزرگترین مسجد اروپا را در آلمان افتتاح می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان بزرگترین مسجد اروپا را در آلمان افتتاح می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید