استعفای وزیر حمل و نقل انگلیس در اعتراض به سیاست غلط نخست وزیر

به گزارش تور آلمان ارزان، جو جانسون گفت طرح ترزا می، انگلیس را دو پاره نموده است و اکنون کشور در معرض بزرگترین بحران پس از جنگ دوم جهانی به سر می برد.

استعفای وزیر حمل و نقل انگلیس در اعتراض به سیاست غلط نخست وزیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، جو جانسون -- وزیر حمل و نقل انگلیس -- در اعتراض به طرح ترزا می، نخست وزیر این کشور برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) از سمت خود استعفا کرد.

بر این اساس، جو جانسون -- نماینده مردم لندن در مجلس عوام انگلیس و وزیر حمل و نقل این کشور -- در اعتراض به طرح ترزا می برای چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به طرح چکرز از سمت خود استعفا کرد.

جانسون گفت طرح نخست وزیر، انگلیس را دو پاره نموده است و اکنون کشور در معرض بزرگترین بحران پس از جنگ دوم جهانی به سر می برد.

این موضع وی کاملا شبیه موضع برادرش بوریس جانسون وزیر امور خارجه سابق انگلیس است که چند ماه پیش از سمت خود استعفا کرد. استعفای وزیر حمل و نقل انگلیس زمانی که ترزا می نخست وزیر انگلیس برای شرکت در مراسم یکصدمین سال خاتمه جنگ دوم جهانی پس از بلژیک به فرانسه رفته، وارد آوردن فشار مضاعف بر او تفسیر شده است.

این سومین وزیری است که طی ماه های اخیر در اعتراض به طرح نخست وزیر انگلیس از سمت خود استعفا می دهد. پیش تر بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس و از طرفداران اصلی خروج این کشور از اتحادیه اروپا و دیوید دیویس وزیر برکسیت در اعتراض به طرح نخست وزیر از سمت خود کناره گیری کردند.

کارشناسان معتقدند این استعفا نشان می دهد علاوه بر کشور کابینه نیز با دو پارچگی عمیق روبروست. رسانه های انگلیس بر اساس نتایج یک نظرسنجی اعلام کردند پیامدهای برکسیت که پیش از اجرای آن ملموس شده موجب شده است بسیاری از طرفداران خروج به صف مخالفان آن بپیوندند طوری که اگر اکنون همه پرسی برگزار گردد شمار طرفداران ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هفت درصد بیشتر از مخالفان آن خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 210

به "استعفای وزیر حمل و نقل انگلیس در اعتراض به سیاست غلط نخست وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای وزیر حمل و نقل انگلیس در اعتراض به سیاست غلط نخست وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید