استقبال ایران از انتخاب بورل مسؤول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا

به گزارش تور آلمان ارزان، سخنگوی وزارت خارجه ایران از همکاری و تعامل توام با حسن نیت و احترام متقابل با بورل مسؤول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همکارانش استقبال کرد.

استقبال ایران از انتخاب بورل مسؤول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد شروع به کار جوزف بورل نماینده عالی جدید اتحادیه اروپایی در امور سیاست خارجی و امنیتی، ضمن اشاره به تلاشهای سازنده خانم موگرینی در زمان تصدی این سمت و نگاه متوازن و مثبت وی به روابط بین الملل، چندجانبه گرایی و دیپلماسی جدی و موثر و خصوصا نقش او در مذاکرات منتهی به برجام اضافه کرد: با شناختی که از دیدگاه های آقای بورل در مسئولیت های قبلی ایشان داریم، امیدواریم در این دوره ای که یکجانبه گرایی افراطی و قلدری های آمریکا و بعضی دیگر از بازیگران منطقه ای موجب بروز بزرگترین دشواری ها برای دیپلماسی و روابط سازنده و مبتنی بر احترام میان کشورها شده است، آقای بورل بتوانند به سهم خود در مقابله با این چالشها توفیق یابند.

سید عباس موسوی تاکید نمود جمهوری اسلامی ایران از همکاری و تعامل توام با حسن نیت و احترام متقابل با آقای بورل و همکاران ایشان در اتحادیه اروپایی استقبال می نماید.

به گزارش فارس، بورلچ روز دوشنبه در جلسه تاییدش در مجلس اروپا، گفت:ما باید توافق برجام را زنده نگهداریم تا از منافع و امنیتمان دفاع نموده و از وقوع چیزی بدتر جلوگیری کنیم.

بورل در حال حاضر وزیر پیشبرد امور دولت اسپانیا در امور خارجه است و قرار است از اول نوامبر (10 آبان) جایگزین فدریکا موگرینی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گردد.

جانشین موگرینی در ادامه گفت:اتحاد سیاسی اروپا برای ادامه حفظ این توافق بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 622

به "استقبال ایران از انتخاب بورل مسؤول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال ایران از انتخاب بورل مسؤول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید