افزایش ابتلا به کرونا بهبود تقاضای نفت را کُند می نماید

به گزارش تور آلمان ارزان، آژانس بین المللی انرژی گفت که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا سبب کند شدن فرایند بهبود تقاضای نفت خواهد شد.

افزایش ابتلا به کرونا بهبود تقاضای نفت را کُند می نماید

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین المللی انرژی (IEA) روز سه شنبه (30 دی ماه) گفت: افزایش موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا پیش از استفاده از واکسن و یاری محرک های اقتصادی در نیمه دوم امسال سبب می گردد فرایند بهبود تقاضای نفت کندتر گردد.

این آژانس در گزارش ماهانه خود گفت: بسته شدن مرزها، اعمال فاصله اجتماعی و قرنطینه ها تا زمانی که واکسن ها به طور گسترده توزیع شوند، به احتمال زیاد سبب محدود شدن تقاضای نفت تا نیمه دوم سال می گردد.

آژانس بین المللی انرژی توضیح داد: این بهبود به طور عمده بیانگر تأثیر بسته های حمایتی اقتصادی و پولی و اثربخشی مراحل مقابله با همه گیری ویروس کرونا خواهد بود.

ظهور نوع جدید ویروس، قرنطینه دوباره در چین و موانع راهبردی توزیع واکسن در چشم انداز تاریک تر این نهاد نقش دارد.

با توجه به اینکه بهبود تقاضای دنیای نفت در ماه دسامبر معکوس شد، این نهاد مستقر در پاریس پیش بینی خود را برای سه ماه نخست امسال 580 هزار بشکه در روز و چشم اندازش برای کل سال 2021 را 300 هزار بشکه در روز کاهش داد.

هم عرضه و هم تقاضا در امسال بهبود می یابد و با وجود اینکه ذخیره سازی نفت همچنان سرسختانه نزدیک به مقدار آن در ماه مه است، کوشش فراوریکنندگان عمده نفت برای برقراری تعادل در بازار با مهار فراوری به کاهش ذخیره سازی نفت خام و فرآورده های نفتی در سراسر دنیا یاری کرد.

آژانس بین المللی انرژی با توجه به افزایش تقاضای پیش بینی شده برای نیمه دوم سال اظهار کرد: به احتمال زیاد نفت بیشتری احتیاج خواهد بود.

این آژانس اضافه کرد: زمستان های سرد آسیا و اروپا همراه با تعدیل تدریجی عرضه نفت خام توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) قیمت های نفت خام را افزایش دادند، در حالی که انتظار می رفت صنعت شیل آمریکا فراوری را ثابت نگه دارد.

آژانس بین المللی انرژی گفت: اگر اوپک پلاس به برنامه های کاهش فراوری خود پایبند باشد، این ائتلاف ممکن است بتواند سهم بازار خود را که از سال 2016 به طور مداوم از دست داده است از آمریکا و دیگر فراوریکنندگان غیرعضو این ائتلاف پس گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1660

به "افزایش ابتلا به کرونا بهبود تقاضای نفت را کُند می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ابتلا به کرونا بهبود تقاضای نفت را کُند می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید