افزایش 82 درصدی واردات نفت چین از ایران و رسیدن به سطح قبل تحریم ها

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: گمرک چین بیان کرد واردات نفت این کشور از ایران در ژانویه 2014 با افزایش 82 درصدی به 564 هزار بشکه در روز رسید که برابر با حجم واردات نفت چین از ایران پیش از تحریم ها بوده است.

افزایش 82 درصدی واردات نفت چین از ایران و رسیدن به سطح قبل تحریم ها

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آمارهای گمرکی در روز آدینه نشان داد که خرید روزانه نفت چین از ایران در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال قبل 82 درصد افزایش یافته و به حجم واردات نفت از این کشور در زمان قبل از تحریم های غرب رسیده است.

این جهش تا حدی ناشی از تعطیلات سال نوی چینی در هفته اول فوریه بوده، زیرا شرکت ها تمایل داشتند خریدهای خود را پیشاپیش به ثبت برسانند.

به گفته منابع مطلع که حرکت تانکرها را رصد می نمایند، این افزایش همچنین با آمارها در زمینه صادرات نفت ایران که در سه ماه اخیر افزایش داشته و در ماه ژانویه به حدود 1.2 میلیون بشکه در روز رسیده است، همخوانی دارد.

بر اساس آمارهای اداره کل گمرک چین، بزرگترین مشتری نفت ایران، در ماه گذشته روزانه 564 هزار و 536 بشکه نفت از این کشور خریداری نموده است که 82 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

واردات ماه ژانویه چین از ایران همچنین 11.2 درصد نسبت به واردات روزانه 507 هزار و 707 بشکه ای ماه دسامبر افزایش داشته است.

وزارت امور خارجه آمریکا در خاتمه ماه نوامبر کشورهای چین، هند و کره جنوبی و همچنین چند کشور دیگر را به دلیل کاهش خرید نفت از ایران در اوایل سال گذشته میلادی، از تحریم ها علیه ایران معاف ساخت.

بر اساس توافقی که در ماه نوامبر بین ایران و شش قدرت جهانی به دست آمد، ایران می تواند میزان صادرات نفت خود را در سطح فعلی یعنی حدود یک میلیون بشکه در روز حفظ کند. این میزان کمتر از نصف میزان صادرات نفت ایران در زمان پیش از تحریم هاست.

بر اساس این توافق مشتریان نفت ایران که عمدتا آسیایی هستند دیگر مجبور به کاستن از خرید نفت خود از ایران نیستند.

شرکت دولتی ژوهای ژنرونگ چین در حال مذاکره برای انعقاد قرارداد خرید میعانات از ایران است، که می تواند میزان واردات چین از این کشور را به سطحی برساند که از زمان اعمال تحریم ها در سال 2012 تاکنون بی سابقه بوده است.

89

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 589

به "افزایش 82 درصدی واردات نفت چین از ایران و رسیدن به سطح قبل تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 82 درصدی واردات نفت چین از ایران و رسیدن به سطح قبل تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید