الکاظمی به زودی به عربستان سفر می کند

به گزارش تور آلمان ارزان، سفیر عراق در ریاض امروز دوشنبه اظهار داشت که مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور، به زودی به عربستان سفر می کند.

الکاظمی به زودی به عربستان سفر می کند

قحطان الجنابی سفیر عراق در ریاض در مصاحبه با روزنامه الصباح چاپ عراق گفت که مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور به زودی به عربستان سفر خواهد کرد.

وی سفر الکاظمی به عربستان را نقطه عطفی در روابط دو کشور توصیف و گفت: سفارت عراق در ریاض در حال رایزنی با وزارت خارجه سعودی برای تعیین زمان نهایی سفر الکاظمی به ریاض است و طرفین نسبت به موفقیت آمیز بودن این سفر و توسعه روابط فیمابین اهتمام می ورزند.

سفیر عراق در ریاض گفت: دولت عراق و عربستان به دنبال برقراری روابط راهبردی، مستحکم و حسنه با یکدیگر هستند. وی همچنین از تمایل عراق برای توسعه و راه اندازی گذرگاه های مرزی جدید با عربستان به منظور صادرات و واردات کالا و جابه جایی مسافر خبر داد.

الکاظمی نخست وزیر عراق بر اساس برنامه ریزی ها قرار بود، 30 تیر در راس هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به ریاض سفر کند. در حالی که نخست وزیر عراق آماده انجام این سفر بود، مقام های سعودی گفتند که به علت بیماری سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی، سفر برنامه ریزی شده الکاظمی به ریاض تا زمان ترخیص پادشاه سعودی از بیمارستان به تعویق می افتد. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1396

به "الکاظمی به زودی به عربستان سفر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی به زودی به عربستان سفر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید