امکان غلبه بر کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد

به گزارش تور آلمان ارزان، رئیس اتاق قم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و همچنین گرامیداشت هفته دولت با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اضافه کرد امکان غلبه بر کرونا وجود دارد و با اشاره به بیانیه جدید سازمان بهداشت جهانی مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بعضی کشورها و صفر شدن امار مبتلایان آنها ابراز امیدواری کرد کشور ما نیز بتواند هرچه سریعتر روز های بدون ابتلا به کرونا را تجربه نمایند.

امکان غلبه بر کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد

ابوالفضل خاکی در خصوص مسائل بنگاه های مالی در رابطه با مباحث مالیاتی، بیمه ای و همچنین مسائل مربوط به بانک مرکزی در رابطه با بازگشت ارز مطالبی را بیان داشت.

او گفت امروز سازمان تامین اجتماعی استان همکاری خوبی را با فعالان مالی دارد لذا از فعالین مالی خواست تا با مراجعه به این سازمان جهت تقسیط و یا پرداخت بدهی خود با شرایط مطلوب اقدام کنند.

وی در خصوص مباحث مالیاتی بیان داشت: بزرگترین مشکل امروز فعالان مالی را موضوع ماده 169 مکرر و همچنین اجرای سختگیرانه قوانین مالیاتی بر فراوری کنندگان است و خواهان مکاتبات محرمانه بین اتاق بازرگانی و سازمان امور مالیاتی در خصوص مسائل مودیان مالیاتی و روش سخت گیرانه آنها گشت و مقرر شد چنانچه در زمان مناسب اقدامات اصلاحی در فرایند تصمیم گیری ممیزان مالیاتی و یا مدیران سازمان مزبور صورت نگیرد اقدامات جدیدی نظیر تهدید به تعطیلی واحدها و یا اقدام مشابه و نشست با مسئولان فرادست صورت پذیرد.

خاکی در خصوص صدور و تمدید کارت بازرگانی گفت: در حال حاضر به دلیل تغییر رویکرد سامانه هوشمند قبلی فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی متوقف و متقاضیان به سامانه جامع توسعه تجارت هدایت گشته اند اما در این سامانه نیز با توجه به ناکارآمد بودن، موجبات عدم رضایت فعالان مالی و متقاضیان کارت را فراهم کرده است وی خواهان پیگیری به صورت مکاتبه و شفاهی با اتاق ایران و سایر اتاقها و ارائه نظرات جهت حل هر چه سریعتر مسئله شد.

لازم به ذکر است در این جلسه از سوی اعضای هیئت کنندگان اتاق بازرگانی موضوع رسیدگی پفراینده ورود موقت در فرآیند بانک مرکزی و حضور یک کننده از اتاق ایران در این جلسات مطرح شد و عدم برخورد فعال این کننده در این جلسات مورد نقد نهاده شد به همین دلیل رئیس اتاق بازرگانی قم گفت موضوع را به صورت کتبی و شفاهی از اتاق ایران پیگیری خواهد نمود.

در خاتمه رئیس اتاق قم ضمن جمعبندی مطالب گفت امروز مراجعات جهت رسیدگی به پفرایندهای واحدهای فراوریی در ادارات دولتی به اتاق بازرگانی قم قابل توجه است و این نشان میدهد بخش فراوری در حوزهای مختلف ضمن تحمل فشار تحریم ها در شرایط کنونی برای حل مسائل داخلی نیز با چالشهای جدی روبرو است او گفت امیدواریم مدیران دولتی به حوزه فراوری و اشتغال نگاه ویژه ای داشته باشند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1416

به "امکان غلبه بر کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان غلبه بر کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید