اورژانس از شیوع کرونا تا کنون 19 شهید تقدیم کرده است، 88 درصد عملیات های اورژانس مربوط به شهرها است

به گزارش تور آلمان ارزان، رئیس اورژانس کشور گفت: سازمان اورژانس کشور در تزریق بیش از 2 میلیون دُز واکسن کرونا به مردم مشارکت داشته و از ابتدای شیوع کوید تا کنون 19 شهید را تقدیم کرده است.

اورژانس از شیوع کرونا تا کنون 19 شهید تقدیم کرده است، 88 درصد عملیات های اورژانس مربوط به شهرها است

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور در نخستین نشست خبری خود که امروز شنبه سیزدهم آذر ماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در کشور 3 هزار پایگاه اورژانس داریم و بیش از 24 هزار نیرو در این پایگاه ها به خدمت رسانی مشغول هستند.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: سازمان اورژانس کشور در تزریق بیش از 2 میلیون دُز واکسن کرونا به مردم مشارکت داشته و از ابتدای شیوع کوید تا کنون 19 شهید را تقدیم کرده است.

میعادفر گفت: بیش از 18 هزار حوادث ویژه در کشور داشتیم و 13 هزار مورد آن شامل حوادث غیر ترافیکی بوده است و مابقی را حوادث ترافیکی شامل می شوند.

وی تاکید کرد: شیوع کرونا باعث شده تا بیشتر هزینه ها در بخش درمانی مربوط به آن صرف شده و از طرفی ناوگان آمبولانسی کشور باید نو شود و انتظار داریم در بودجه سال آینده مبلغ مورد نیاز برای خریداری 1000 تا 1500 دستگاه آمبولانس پیش بینی و در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: درگیری برخی مردم با عوامل اورژانس و ضرب و شتم آن ها نیاز به وضع قوانین بازدارنده دارد.

میعادفر شرح داد: قصد داریم تا در سازمان اورژانس کشور هم از حضور افراد دارای تخصص و توانایی مثل پزشک، پیراپزشک، پرستار و ... مثل سایر نقاط دنیا استفاده کنیم و بخشی از خدمات درمانی را با حضور نیرو های داوطلب به مردم ارائه بدهیم.

وی در ادامه گفت: 88 درصد ماموریت های اورژانس را ماموریت های شهری و 22 درصد هم ماموریت های جاده ای شامل می شوند و آنار فوب نشانگر این است که باید توجه بیشتری را در مباحث اورژانسی به شهر های کشور اختصاص بدهیم.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: تعداد مصدومان ویژه ترافیکی در سال جاری تا کنون 28 هزار و 325 نفر بوده است و تا خاتمه آبان ماه 117 مورد حادثه اتوبوس در کشور رخ داده است.

میعادفر شرح داد: مجموع فوتی های حوادث یک هزار و 138 مصدوم و 64 نفر گزارش شده و در مدت مشابه 103 حادثه مرتبط با مینی بوس با 881 مصدوم و 33 مورد فوتی در کشور رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 50 پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی اورژانس در کشور فعال است و از 5 هزار آمبولانس فعلی بیش از 3 هزار آمبولانس عمری بیش از 10 سال دارند.

رئیس اورژانس کشور تعداد عملیات های اجرا شده در 8 ماهه سال جاری را بیش از 3 میلیون عملیات برشمرد و گفت: از این تعداد 2 میلیون و 536 هزار و 534 مورد ماموریت شهری بوده و 723 هزار و 271 ماموریت جاده ای بوده است و سال جاری نسبت به سال گذشته 15 درصد تعداد ماموریت ها رشد داشته است.

میعادفر یادآور شد: در سال جاری تا کنون 13 مورد انتقال عضو پیوندی با همکاری سازمان اورژانس کشور اجرا شده و مجموع این آمار در 2 تا 3 سال اخیر در کشور 45 مورد روده است.

وی تاکید کرد: بیشترین بالگرد های فعال اورژانس در کشور در حال حاضر مربوط به هوانیروز، هواناجا و سپاه کشور است و مجموعه های فوق هم اکنون همکاری خوبی در این خصوص بد اورژانس دارند و به بیش از 1000 مورد از بیماران با بالگرد خدمت رسانی شده است.

رئیس اورژانس کشور اضافه کرد: کد 247 به بیماران قلبی خدمات اورژانس را ارائه می دهد و در این راستا بیش از 3000 مورد خدمات تخصصی مرتبط با قلب به بیماران ارائه شده است و کد 724 نیز مرتبط با بیماران سکته مغزی در اورژانس کشور است و بیش از 6000 هزار عملیات اورژانسی هم در ارتباط با بیماران یکته مغزی از طریق اورژانس کشور اختصاص داده شده است.

میعادفر همچنین یادآور شد: آمار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از ابتدای سال جاری تا کنون روندی افزایشی داشته است و متاسفانه رشد 35 برابری داشته و 89 مورد از ابتدای مهر ماه سال جاری تا کنون منتهی به فوت افراد مسموم باگاز منوکسیدکربن شده است.

وی اضافه کرد: تهران، خراسان رضوی و البرز بیشترین آمار مسمومیت با گاز منوکسید کربن را داشته اند و امیدواریم هموطنان بیشتر به نکات ایمنی توجه کنند.

رئیس اورژانس کشور تاکید کرد: مهارت افزایی و آنوزش به روز پرسنل از مهمترین دغدغه های ما در سازمان اورژانس کشور است و در این راستا کار رتبه بندی پرسنل را در دستور کار قرار داده ایم.

میعادفر در ادامه اضافه کرد: هوشمند سازی فرم های مورد استفاده در ماموریت های اورژانس از جمله برنامه هایی است که در حال حاضر در برخی از استان ها فعال شده و این امر تعداد خطا در عملیاتهای اورژانسی را کاهش می دهد.

وی شرح داد: کمیته ای برای بررسی اختراعات تکنسینهای اورژانس نیز ایجاد شده و برنامه ما این است که زحمات مخترعان حاضر در اورژانس را بیش از پیش قدر بدانیم.

رئیس اورژانس کشور اضافه کرد: 25 اتوبوس آمبولانس تا سال آینده به ناوگان اورژانس و وسایل مورد استفاده عملیات فعلی اضافه کرده خواهد شد.

میعادفر در ادامه اضافه کرد: عمده ترین مشکل ما در حال حاضر در کلانشهرها معضل ترافیک است و این معضل کار مدیریت زمان برای اورژانس را سخت می کند.

وی یادآور شد: سال گذشته 3 هزار و 400 نفر پس از دریافت مجوز از سازمان استخدامی، از طریق سازمان اورژانس جذب این سازمان شدند و در تلاشیم تا ابتدا امور تبدیل شرایط نیروهای قراردادی و پیمانی را اجرایی کرده و پس از آن موضوع کمبود نیرو در اورژانس که همچنان جدی است را جبران کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: میانگین مدت زمان رسیدن نیروهای اورژانس در شهرهای کوچک 8 دقیقه است و این زمان در شهرهای بزرگ به 10 دقیقه و در کلانشهرها به 12 دقیقه می رسد و از تماس با اورژانس تا رسیدن به محل حوادث جاده ای 14 دقیقه طول می کشد.

میعادفر همچنین اضافه کرد: خوشبختانه تعداد تماسهای مزاحمان تلفنی اورژانس در سال جاری نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: باید به مرور پایگاه های کانکسی را حذف کرده و در این خصوص باید از کمکهای خیرین هم استفاده کنیم و در حال حاضر بر اساس برنامه ششم در این زمینه دچار عقب ماندگی هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2134

به "اورژانس از شیوع کرونا تا کنون 19 شهید تقدیم کرده است، 88 درصد عملیات های اورژانس مربوط به شهرها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اورژانس از شیوع کرونا تا کنون 19 شهید تقدیم کرده است، 88 درصد عملیات های اورژانس مربوط به شهرها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید