اکثریت مردم اسکاتلند با جدایی از بریتانیا موافق هستند

به گزارش تور آلمان ارزان، 52 درصد از مردم اسکاتلند در صورت برگزاری یک همه پرسی جدید، به جدا شدن از بریتانیا رأی مثبت می دهند.

اکثریت مردم اسکاتلند با جدایی از بریتانیا موافق هستند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق نتایج یک نظرسنجی، بیش از نیمی از مردم اسکاتلند، در صورت برگزاری همه پرسی، به جدایی از بریتانیا رأی می دهند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مایکل اشکرفت برگزار کننده این نظرسنجی، گفت: در آستانه سفر بوریس جانسون به ادینبورگ (مرکز اسکاتلند) از مردم اسکاتلند درباره همه پرسی دوم استقلال پرسیدم و تمایل به استقلال را مورد سنجش قرار دادم.

با این که اشکرفت عضو حزب محافظه کار است، از مخالفان جانسون محسوب می گردد. طبق نتایج نظرسنجی او، 52 درصد از اسکاتلندی ها با استقلال از بریتانیا موافق بودند.

نظرسنجی اول استقلال اسکاتلند سال 2014 برگزار گردید و در آن، 55 درصد از شرکت کنندگان با جدایی از بریتانیا ابراز مخالفت کردند.

به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی بی میلی اسکاتلندی ها برای ماندن در پادشاهی بریتانیا، همه پرسی برگزیت است که سال 2016 برگزار گردید و در آن بیش از نیمی از بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند.

اما نداشتن برنامه مدون برای خروج از اتحادیه اروپا و عدم توانایی دولت انگلیس در به توافق رسیدن با بروکسل، احتمال شوک مالی، اجتماعی ناشی از اجرای برگزیت را چند برابر نموده است.

حزب ملی اسکاتلند (SNP) که دولت ادینبورگ را اداره می نماید اعلام نموده است، اکنون که اسکاتلند بر خلاف میلش از اتحادیه اروپا جدا می گردد، همه پرسی دوم استقلال این منطقه را تنظیم خواهد نمود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 422

به "اکثریت مردم اسکاتلند با جدایی از بریتانیا موافق هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکثریت مردم اسکاتلند با جدایی از بریتانیا موافق هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید