ایران زیر پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک رفت

به گزارش تور آلمان ارزان، نقشه های ماهواره ای شرکت اسپیس ایکس نشان می دهند کشور ایران به طور کامل زیر پوشش ماهواره های رفته است.

ایران زیر پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک رفت

با مکان یابی و استقرار ماهواره های جدید پرتاب شده شرکت اسپیس ایکس به فضا و عبور از فضای ایران، رسما کشور ایران تحت پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک رفته است.

شرکت اسپیس ایکس چند روز پیش اعلام کرده بود کشور عراق و مرزهای غربی ایران تحت پوشش ماهواره های اینترنتی این شرکت درآمده اند و امکان خرید اشتراک اینترنت استارلینک برای این منطقه فعال شده است.

حالا، امروز صبح به طور رسمی شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد کل کشور ایران تحت پوشش شبکه های ماهواره ای آن ها است.

اینترنت استارلینک یک سرویس اینترنت ماهواره ای است که کمتر از یک سال از راه اندازی آن می گذرد و می خواهد سراسر جهان را زیر پوشش خود قرار دهد.

برای استفاده از اینترنت استارلینک باید ابتدا ثبت نام کرد و اشتراک خرید. هزینه تجهیزات دیش و آنتن و روتر اینترنت استارلینک 500 دلار و هزینه ماهیانه اینترنت نامحدود آن 90 دلار است.

سرعت اینترنت استارلینک در بهترین حالت 200 مگابیت با پینگ 40 میلی ثانیه است اما ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس وعده داده است تا پیش از انتها سال 2021 سرعت آن به 300 مگابیت با پینگ زیر 20 میلی ثانیه برسد.

هنوز معین نیست آیا کاربران ایرانی واقعا می توانند از خدمات شرکت اسپیس ایکس و اینترنت استارلینک بهره ببرند یا خیر!

از یک سو تحریم های ایالات متحده بر ضد ایران و عدم امکان همکاری و هماهنگی و بستن قرارداد میان شرکت اسپیس ایکس با طرف های ایرانی و از سوی دیگر محددیت های دسترسی به اینترنت ماهواره ای در ایران، موانعی بر سر راه کاربران ایرانی هستند که می خواهند به استارلینک وصل شوند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1880

به "ایران زیر پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک رفت" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایران زیر پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک رفت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران زیر پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید