بازگشایی مدارس در انگلیس و هشدار کارشناسان خبرنگاران

به گزارش تور آلمان ارزان، روزنامه ایندیپندنت با اشاره به تصمیم دولت بوریس جانسون در مورد بازگشایی مدارس نوشت: رئیس نهاد ناظر بر مدارس دولتی انگلیس به والدین و مدارس هشدار داد نسبت به مسائل بهداشت روان دانش آموزان هوشیار باشند.

بازگشایی مدارس در انگلیس و هشدار کارشناسان خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، در پی اظهارات بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس مبنی بر بازگشایی مدارس از روز دوشنبه (امروز)، به مدارس اخطار داده شده است که نسبت به مسائل جدی بهداشت روان دانش آموزان هوشیار باشند.

آماندا اسپیلمن رئیس بازرسی دفتر استانداردسازی آموزش برای مهارت و خدمات بچه ها (Ofsted) در این مورد گفت که یادگیری از راه دور برای بسیاری سخت بوده و مسائلی مانند خودزنی و اختلالات خوردن را در پی داشته است.

همزمان جانسون سعی در رفع کردن نگرانی والدین برای بازگرداندن بچه هاشان به مدارس دارد. وی که در اوایل امسال میلادی مدارس را به دلیل افزایش موراد مبتلا به کووید-19 تعطیل اعلام نموده بود، حال به نظر می رسد تصمیم برای بازگشایی مدارس را به عنوان نخستین گام در نقشه راه دولت با هدف بازگشت کشور به حالت عادی در نظر گرفته است. با این حال کارشناسان هشدار داده اند که این اقدام می تواند منجر به جهشی تازه در شمار مبتلایان گردد. اما جانسون معتقد است دانش آموزان، والدین و معلمان آماده بازگشت هستند.

در پی اظهارات نخست وزیر انگلیس، اسپیلمن به مدارس و والدین هشدار داد که باید نسبت به این واقعیت که حتی پس از آغاز کلاس های حضوری مسائل جدی بهداشت روانی ادامه پیدا کند، هوشیار باشند؛ لذا به نظر می رسد اظهارات این رئیس نهاد ناظر بر مدارس دولتی همچون ریختن آب سرد بر سر دولت است.

وی گفت: دانش آموزان طی دو ماه گذشته بی حوصلگی، تنهایی، بدبختی و اضطراب را تحمل نموده اند. اسپیلمن اضافه کرد: مواردی مانند اختلالات خوردن، خودآزاری و بعضی دیگر از مسائل مربوط به سلامت روان از جمله اختلالات روانی فزاینده ای هستند که باید منتظر افزایش آن ها باشیم.

هشدار او در حالی است که کارشناسان درگیر چگونگی یاری به بچه ها برای جبران مسائل درسی ناشی از برقراری مقررات قرنطینه هستند. به عنوان مثال وزیر آموزش و پرورش دولت جانسون پیشنهاد داده است دانش آموزان در هفته یک روز بیشتر به مدرسه بروند تا جبران روز های تعطیلی مدارس بگردد. گفته می گردد بچه ها در سراسر انگلیس به دلیل همه گیری ویروس کرونا به طور متوسط 109 روز به مدرسه نرفته اند.

از این رو سر کی یر استامر رهبر حزب کارگر و رهبر حزب اپوزیسیون، وزرای دولت جانسون را متهم نموده است که هیچگاه به بچه ها در دوران همه گیری کرونا اهمیت نداده است.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از چهار میلیون و 281 هزار نفر در انگلیس به کووید-19 مبتلا شده و از این میان بالغ بر 124 هزار و 500 نفر جان خود را از دست داده اند. ضمن آنکه تا به امروز 22 میلیون نفر در انگلیس دوز اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1732

به "بازگشایی مدارس در انگلیس و هشدار کارشناسان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مدارس در انگلیس و هشدار کارشناسان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید