برگزاری مراسم بدرقه تیم والیبال ناشنوایان به مسابقات جهانی با حضور وزیر ورزش

به گزارش تور آلمان ارزان، مراسم بدرقه تیم ملی والیبال ناشنوایان به مسابقات جهانی ایتالیا با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار گردید.

برگزاری مراسم بدرقه تیم والیبال ناشنوایان به مسابقات جهانی با حضور وزیر ورزش

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مراسم بدرقه تیم ملی والیبال ناشنوایان ایران به مسابقات قهرمانی دنیا در ایتالیا، امروز (سه شنبه) با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تیشه گران رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان و ... در محل این فدراسیون برگزار گردید.

پیش از شروع مراسم، سجادی از بخش های مختلف فدراسیون و رشته های مختلف فعال ناشنوایان بازدید کرد.

محمد ترکاشوند سرمربی تیم ملی والیبال ناشنوایان به علت درگذشت برادر و بیماری همسرش در مراسم امروز حضور نداشت.

مراسم با صحبت های تیشه گران رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان شروع شد. تیشه گران در بخشی از اظهاراتش به مسائل ورزشکاران و عدم تخصیص صد درصدی پاداش آنها اشاره نمود و گفت که این فدراسیون مانند یک فدراسیون کوچک اداره می گردد. بعلاوه داشتن سالن های اختصاصی از جمله درخواست های رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان بود.

در ادامه سجادی وزیر ورزش و جوانان به سخنرانی پرداخت. او در جمع حاضران گفت: ابتدا می خواهم از بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال تقدیر کنم و امیدوارم بیشتر از تجربه او استفاده کنیم . من 23 سال است که در دانشکده تربیت بدنی تدریس می کنم و از محدودیت های ورزشکاران ناشنوا و نابینا اطلاع داریم. وقتی عزیزان در شنوایی مشکل دارند، آن وقت متوجه می شویم مربیان برای انتقال دانش چقدر سختی می کشند.

وی اضافه کرد: 10 درصد جوامع بشری از محدودیت های شنوایی و بینایی برخوردار هستند. 80 درصد از این 10 درصد در کشورهای مثل ما حضور دارند. ورزش عامل پیوستگی این ورزشکاران به جامعه است. فدراسیون های ناشنوایان، بیماری های خاص و جانبازان و معلولان کار خاصی انجام می دهند. قبل از اینکه وزیر ورزش انتخاب شوم، تیشه گران با من صحبت می کرد و گزارش پرداختی ها را می داد. من که کاره ای نبودم شاهد خوشحالی رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان برای یاری به این فدراسیون بودم. قدر تیشه گران را بدانید و من هم قول می دهم در کنار کوشش او و همکاران شان کم نگذارم.

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: الان دوره خوشی ورزشکاران بابت اردوها، تعذیه، مسابقات و ... است، اما باید به فکر بعد دوران ورزشی آنها شد. من بهتر از شما می دانم که داشتن تنها یک مکان برای ورزش ناشنوایان آن هم در شرق کشور کافی نیست. یک اندازه دل سوزی و کوشش مضاعف برای پیگیری مسائل ورزشکاران و فدراسیون می خواهیم. باید در کل کشور ورزشکاران ناشنوا از امکانات ورزشی استفاده نمایند . آقای علی نژاد گفت 28 هزار مکان ورزشی در کشور داریم. آیا نباید از این 28 هزار مکان ورزشی یکی از آنها در استان ها به ورزشکاران ناشنوا برسد؟

سجادی ادامه داد: روزی که در مجلس خدمت کمیسیون ها می رسیدیم گفتم ورزش باید ترکیبی باشد و از حالت جزیره ای خارج گردد. 28 هزار مکان ورزشی به وسیله وزارت ورزش معین شده است و اماکن ها هم مکان های ورزشی دارند. هر کسی در ایران علاقه مند به ورزش است باید از اماکن ورزشی استفاده کند. اینها احتیاج به پیگیری و کوشش دارد، اینکه در اتاق بنشینم و یکی بیاید و برود فایده ای ندارد. خدمت هر وزیری که لازم باشد با خواهش و تمنا می روم و وقت می گیرم. امروز وقت پروژه و کلنگ زنی نداریم تا 10 سال منتظر بهره برداری باشیم.

وی توضیح داد: مناسبت این مراسم بدرقه تیم ملی والیبال ناشنوایان است. امیدارم سختی راه اذیت تان نکند. می دانم در فرودگاه تردد سخت است و امکان جا ماندن وجود دارد. به خاطر دارم شبکه خبر مستندی از دوران ورزشی امید سعیدی تهیه کرد. پسر سعیدی به افتخارات پدرش اشاره نمود، اما گفت او از بچگی با دنیای صدا بیگانه است و آرزو داشتم یکبار صدایم را بشنود. ما فقط کافی است همدیگر را ببینیم و درک کنیم، اینکه ناشنوا و نابینا در جامعه چطور تردد می نمایند. شما (اشاره به ورزشکاران ناشنوا) حق زیستن دارید و وظیفه داریم مدیریت و برنامه ریزی خوبی داشته باشیم. اردو بگذاریم. به اسم خادم ورزش قول می دهم کنارتان باشم و دستان تان را به گرمی فشار می دهم.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: بدرقه دادن یعنی شخصیت و هویت دادن به ورزشکاران. لازم می دانم هر آنچه این فدراسیون احتیاج داشته باشد انجام وظیفه کنیم . در جایی مسئولیت داشتم و دیدم تیم فوتبال ناشنوایان بی صدا و مظلوم واکنس های خود را زدند و سپس 15 دقیقه زیر آفتاب ماندند تا اتوبوس شان بیاید. به آنها گفتم ناهار نزد ما صرف کنید، اما گفتند برنامه ریزی شان صرف ناهار در فدراسیون است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2010

به "برگزاری مراسم بدرقه تیم والیبال ناشنوایان به مسابقات جهانی با حضور وزیر ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم بدرقه تیم والیبال ناشنوایان به مسابقات جهانی با حضور وزیر ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید