بریتانیا بالاترین نرخ تورم در میان کشورهای بزرگ مالی را دارد

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان توسعه و همکاری مالی، بریتانیا به دلیل برگزیت و فشار آن بر روی سطح استاندار زندگی، از بالاترین نرخ تورم در میان کشورهای بزرگ مالی برخوردار است.

بریتانیا بالاترین نرخ تورم در میان کشورهای بزرگ مالی را دارد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

در همین حال افزایش هزینه واردات موادغذایی و سوخت، منجر شده تا قیمت ها در این منطقه در مقایسه با گروه جی 7 (کشورهای پیشگام در اقتصاد جهانی)، با سرعت بیشتری، روند افزایشی داشته باشد.

همچنین رشد سالانه قیمت ها در بریتانیا در ماه اوت 2.9 درصد و این رقم برای ماه قبل از آن یعنی جولای، 2.6 درصد اعلام شده است که حاکی از سیر صعودی شاخص قیمت مصرف کننده در این منطقه و رسیدن به بالاترین سطح خود در 4 سال اخیر است؛ این در حالی است که میانگین رشد قیمت در میان کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری مالی در این بازه زمانی، 2.2 درصد گزارش شده است.

بر همین اساس کشورهای گروه جی 7 شامل آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و بریتانیا هستند؛ ضمن اینکه میانگین نرخ تورم بریتانیا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و جی 20 هم بیشتر اعلام شده است.

بر پایه این گزارش، سازمان توسعه و همکاری مالی اعلام نمود: تورم قیمت انرژی و مواد غذایی در ماه اوت در بریتانیا به ترتیب به 5.9 درصد و 1.8 درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 615

به "بریتانیا بالاترین نرخ تورم در میان کشورهای بزرگ مالی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیا بالاترین نرخ تورم در میان کشورهای بزرگ مالی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید