بسته های هدیه عیدنوروز ترفند وسوسه انگیز کلاهبرداران مجازی خبرنگاران

به گزارش تور آلمان ارزان، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا هشدار داد که کلاهبرداران سایبری با ترفند حراج های آنلاین و بسته های هدیه عید نوروز در کمین خریداران هستند.

بسته های هدیه عیدنوروز ترفند وسوسه انگیز کلاهبرداران مجازی خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به موضوع حراج های آنلاین شب عید پرداخت و گفت: مجرمان سایبری با ارائه کالا های ارزان تر، قیمت های استثنایی و باورنکردنی و طرح های وسوسه انگیز ویژه نوروز، سبد کالا، لباس، کیف و کفش، لوازم خانگی و بسته های هدیه عید نوروز اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نمایند.

وی گفت: متأسفانه بسیاری از شهروندان برای خرید اینترنتی از لینک هایی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با عناوین مختلف قرار داده شده، استفاده نموده و بدون آنالیز بر روی آن ها کلیک نموده و یا از کانال ها و صفحات شبکه های اجتماعی اقدام به خرید کالا می نمایند که این کار باعث گرفتاری آن ها در دام کلاهبرداران سایبری می گردد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا توضیح داد: اولین و مهم ترین نکته ای که باید در استفاده از سایت مرجع مدنظر قرار داد نماد اعتماد الکترونیک کسب و کار های اینترنتی است؛ بدین صورت می توانید به سایت فروشنده اعتماد کنید.

سرهنگ رجبی اضافه نمود: فروشگاه های معتبر معمولاً روش های متفاوتی برای دریافت وجه دارند همچون پرداخت آنلاین، پست و ... که می توانید اقلام مورد احتیاج خود را از این طریق سفارش دهید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1749

به "بسته های هدیه عیدنوروز ترفند وسوسه انگیز کلاهبرداران مجازی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته های هدیه عیدنوروز ترفند وسوسه انگیز کلاهبرداران مجازی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید