بیکاری در عربستان، خروج بیش از 130 هزار کارگر خارجی طی 3 ماه

به گزارش تور آلمان ارزان، در سایه افزایش نرخ بیکاری در عربستان و فقیر شدن طبقه متوسط جامعه سعودی، تعداد کارگران خارجی در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی 135.4 هزار نفر کاهش داشته یافته است.

بیکاری در عربستان، خروج بیش از 130 هزار کارگر خارجی طی 3 ماه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی 21، داده های رسمی اداره کل آمار عربستان روز یکشنبه نشان داد که حدود 135.4 هزار کارگر خارجی در سه ماه آخر سال 2020 بازار کار عربستان را ترک نموده اند.

بر اساس نتایج آنالیز نیروی کار صادر شده توسط اداره کل آمار عربستان ، تعداد کارگران خارجی در سه ماهه چهارم سال 2020 نسبت به سه ماهه قبل حدود 135.4 هزار نفر و تعداد کارگران سعودی 1078 نفر کاهش یافته است.

نتایج این آنالیز ها همچنین نشان داد که نرخ بیکاری در سعودی ها به 12.6 درصد کاهش یافت ، در حالیکه در خاتمه سه ماهه سوم سال 2020 14.9 درصد بود.

آژانس خبری بلومبرگ ماه گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن به چالش های داخلی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پرداخت و نوشت محمد بن سلمان با توجه به افزایش بیکاری در عربستان به دنبال ایجاد فرصت شغلی برای شهروندان سعودی است.

بر اساس گزارش آژانس خبری مذکور ایجاد فرصت های شغلی بزرگترین چالش داخلی پیش روی ولیعهد سعودی است ،آن هم در زمانی که وی در حال تنوع سازی اقتصاد عربستان است و مدتها به صادرات نفت و نیروی کار وارداتی اعتماد نموده است.

بلومبرگ در ادامه تاکید نمود که بیکاری در عربستان در سال 2020 به 15 درصد رسید؛ چراکه شیوع ویروس اپیدمی کرونا باعث شکست در چشم انداز 2030 ولیعهد سعودی شد.

بر اساس گزارش آژانس خبری آمریکایی، نرخ بالای بیکاری در عربستان منجر به فقیر شدن طبقه متوسط جامعه سعودی می گردد که به تبع آن ناامیدی ها و بی ثباتی اجتماعی افزایش پیدا می نماید.

خارجی ها اکنون یک سوم جمعیت 34 میلیون نفری عربستان را تشکیل می دهند و اقتصاد عربستان به کارگران ارزان قیمت سایر کشورهای آسیایی و عربی متکی است. سه چهارم کارگران بخش خصوصی خارجی هستند و آنها اغلب برای دستمزد کمتر زحمت بیشتری را متحمل می شوند که این امر رقابت را برای سعودی ها سخت می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1799

به "بیکاری در عربستان، خروج بیش از 130 هزار کارگر خارجی طی 3 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری در عربستان، خروج بیش از 130 هزار کارگر خارجی طی 3 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید