تأسیس 3 کرسی جدید زبان فارسی در پاکستان و دو مرکز آموزشی در عمان و ترکیه

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: معاون امور بین الملل بنیاد سعدی از تأسیس3 کرسی جدید زبان فارسی در پاکستان و 2 مرکز آموزش زبان فارسی در عمان و ترکیه طی گذشته اطلاع داد.

تأسیس 3 کرسی جدید زبان فارسی در پاکستان و دو مرکز آموزشی در عمان و ترکیه

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

سید محمدرضا دربندی معاون امور بین الملل بنیاد سعدی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، از تأسیس دو مرکز آموزش زبان فارسی در عمان و ترکیه در سال گذشته اطلاع داد و گفت: فعالیت های آموزشی ما در این کشورها پیش از این در کنسولگری انجام می شد .

وی ادامه داد: در اواخر سال گذشته ما در مرکز شهر پایتخت های این دو کشور ساختمانی را اجاره نموده ایم که در هفته کلاس های آموزشی زبان فارسی در آن ها دایر است و دانش جویان زبان فارسی با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی زبان فارسی بهره مند می شوند.

دربندی هم چنین از تشکیل 3 کرسی جدید زبان فارسی در پاکستان اطلاع داد و گفت: شهرهای لاهور ، مولتان و اسلام آباد پاکستان در سال گذشته صاحب کرسی زبان فارسی شدند.

وی اضافه نمود: در دنیا 400 دانشگاه وجود دارند که رشته ادبیات فارسی دارند. از این میان 200 دانشگاه رشته ادبیات فارسی دارند و 200 دانشگاه دیگر، رشته های شرق شناسی و ایران شناسی هم دارند. درس 200 دانشگاه اول، به طور کلی زبان و ادبیات فارسی است اما در 200 دانشگاه دوم، دانشجویان باید 20 واحد زبان فارسی بگذرانند. در این میان، مصر از نظر تعداد دانشگاه های دارای کرسی زبان فارسی، سرآمد همه کشورهاست.

وی اضافه نمود: در مصر 15 دانشگاه وجود دارد که رشته زبان فارسی دارند. در این کشور 20 دانشکده و کالج هم وجود دارد که فارسی در آن ها تدریس می گردد و مدارک کارشناسی تا دکتری را اعطا می نمایند. در آمریکا 12 دانشگاه وجود دارد که زبان و ادبیات فارسی در آنها تدریس می گردد. رتبه بعدی هم برای پاکستان است که 11 دانشگاه در این زمینه دارد. در خصوص دیگر کشورها، شمار دانشگاه ها کاهش می یابد و در بعضی کشورها، 1 دانشگاه وجود دارد که زبان فارسی از رشته های آنهاست.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 430

به "تأسیس 3 کرسی جدید زبان فارسی در پاکستان و دو مرکز آموزشی در عمان و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأسیس 3 کرسی جدید زبان فارسی در پاکستان و دو مرکز آموزشی در عمان و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید