تصمیم دولت ایتالیا برای تحریم یک شرکت هواپیمایی ایران

به گزارش تور آلمان ارزان، منابع خبری روز آدینه گزارش داده اند دولت ایتالیا تسلیم فشار های آمریکا شده و میخواهد پرواز های یک شرکت هواپیمایی ایرانی را ممنوع اعلام کند.

تصمیم دولت ایتالیا برای تحریم یک شرکت هواپیمایی ایران

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دولت ایتالیا تسلیم فشارهای آمریکا شد و پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به این کشور را ممنوع نمود.

پایگاه نشنال، امروز آدینه گزارش داده دولت ایتالیا با تسلیم در برابر فشارهای دیپلماتیک آمریکا، تمامی پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به داخل این کشور را ممنوع نموده است.

روزنامه ایتالیایی LA STAMPA هم به تسلیم شدن دولت این کشور در برابر فشار آمریکا اشاره نموده و نوشته ایتالیا تصمیم گرفته پروازهای این شرکت هواپیمایی ایران به شهرهای رم و میلان را متوقف کند.

طبق گزارش این روزنامه، دولت ایتالیا مجوز استفاده شرکت ایرانی از فرودگاه های این کشور را از 15 دسامبر (24 آذرماه) امسال لغو خواهد نمود.

LA STAMPA نوشته لغو مجوز پرواز شرکت ماهان از جمله مهم ترین مسائلی بوده که در دستور کار سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به ایتالیا در ماه گذشته قرار داشته است.

وزیر خارجه ایتالیا هنگام سفر پامپئو به این کشور در ماه مهر امسال گفته بود که دولت این کشور میخواهد به زودی دسترسی ماهان به کشورش را قطع کند.

پامپئو در دیدارش روز دهم مهرماه با لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا داشت گفت از اینکه ایتالیایی ها در حال اجرا آنالیز های لازم برای تحریم دومین شرکت هواپیمایی بزرگ ایران هستند مسرور است.

پامپئو بر اساس متنی از سخنانش که روی وب سایت وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته ادعا نموده ایتالیا تصمیم گرفته مجوز شرکت ماهان به ایتالیا را تمدید نکند.

پامپئو گفت: کشورهای اروپایی ظاهراً به این واقعیت مطلع شده اند که ایران کشور متجاوز است نه مظلوم و این واقعیت، از تصمیم اخیر فرانسه برای عدم تمدید دسترسی ماهان ایر به ایتالیا هم معین است و ما بابت این بسیار متشکریم.

علی رغم ادعای وزیر خارجه آمریکا دولت ایتالیا تا کنون چنین تصمیمی را اعلام ننموده، اما وزیر خارجه ایتالیا پس از سخنان پامپئو گفت که رم در روزهای آینده اعلانیه ای رسمی در این خصوص منتشر خواهد نمود.

آمریکا با متهم کردن شرکت هواپیمایی ماهان به انتقال نیرو به سوریه این شرکت را در فهرست تحریم ها قرار داده و کشورهای اروپایی را هم برای تحریم آن تحت فشار قرار می دهد. ماهان یکی از دو شرکت ایرانی است که بین ایران و ایتالیا پرواز دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 637

به "تصمیم دولت ایتالیا برای تحریم یک شرکت هواپیمایی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم دولت ایتالیا برای تحریم یک شرکت هواپیمایی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید