توافقنامه کلمبیا برای خرید 40 میلیون دوز واکسن کرونا

به گزارش تور آلمان ارزان، رئیس جمهوری کلمبیا از توافق با دو شرکت فایزر و آسترازنکا و برنامه همکاری جهانی کوواکس برای دریافت 40 میلیون دوز واکسن کووید-19 در سال آینده میلادی (2021) اطلاع داد.

توافقنامه کلمبیا برای خرید 40 میلیون دوز واکسن کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه ال تیِمپو، ایوان دوکه رئیس جمهوری کلمبیا دیروز (آدینه) در سخنرانی تلویزیونی ضمن اعلام شروع طرح ملی واکسیناسیون در هفته های ابتدایی سال 2021 میلادی، از امضای قرارداد با سه شرکت تولیدی فایزر، آسترازنکا و کوواکس به منظور دریافت 40 میلیون دوز واکسن کووید-19 اطلاع داد.

رئیس دولت کلمبیا در بیان جزئیات این قرارداد ها گفت، بر اساس توافق های انجام شده از هر یک از شرکت های فایزر و آسترازنکا 10 میلیون دوز و از برنامه کوواکس 20 میلیون دوز واکسن کرونا دریافت خواهیم کرد.

بیش از 180 کشور به کوواکس یا برنامه جهانی تامین واکسن کووید 19 برای همه کشور ها پیوسته اند تا به وسیله یک ساختار جمعی و مشترک با آپارتاید و احتکار واکسن از سوی بعضی کشور ها مقابله نمایند. کوواکس برنامه ای با مدیریت مشترک گروه واکسن GAVI، سازمان جهانی بهداشت و ائتلاف ابتکارات آمادگی برای همه گیری (Coalition for Epidemic Preparedness Innovations) است که هدف خود را جلوگیری از احتکار واکسن احتاقتصادی کووید 19 از سوی دولت ها عنوان می نماید تا استفاده از آن برای افراد هدف در همه کشور ها به صورت عادلانه صورت گیرد.

سازمان جهانی بهداشت برنامه کواکس را به عنوان یک سیاست بیمه ارزشمند برای همه کشور ها توصیف می نماید تا دسترسی مطمئن و ایمن واکسن کرونا را بعد از تهیه و تایید آن تضمین کند.

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در کلمبیا در ششم مارس 2020 (16 اسفند 98) شناسایی و اولین مورد فوت نیز 22 مارس (سوم فروردین 99) ثبت شد. بر اساس آخرین آمار تارنمای وُردو میترز تا کنون بیش از یک میلیون و 482 هزار نفر در کلمبیا به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین افزون بر 40 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

کلمبیا بعد از آرژانتین در صندلی یازدهمین کشور درگیر در فهرست جهانی و سومین کشور در منطقه آمریکای جنوبی واقع شده است.

روزنامه ال تیمپو پیشتر در مصاحبه ای با خانم گیتا گوپنات مشاور اقتصادی و مدیرکل گروه مطالعات صندوق بین المللی پول پیرامون پیامد های بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور گفت، کلمبیا برای چند دهه یکی از با ثبات ترین اقصاد های منطقه آمریکای لاتین بوده است. این کشور از سال 1999 دچار رکود اقتصادی نشده و توانسته است بر تلاطم های اساسی مانند بحران اقتصادی جهانی سال های 2008 و 2009 و نیز سقوط قیمت نفت در سال های 2004 تا 2005 چیره گردد.

وی در ادامه گفت: گرچه باید تصدیق کنیم که همه گیری کووید-19، تلاطم بی سابقه ای است و با رکود اقتصادی شدیدی همراه خواهد بود. پیش بینی ما این است که اقتصاد کلمبیا در امسال 8.7 درصد کوچک خواهد شد. گرچه همچنان نسبت به این رقم تردید داشته و اطمینان نداریم. همچنین انتطار می رود در سال آینده (2021) این فرایند تا حدی به لطف اقدام های سریع و مهم سیاست اقتصادی که دولت به اجرا گذاشته است، بهبود یافته و اقتصاد کلمبیا حدود 4 درصد رشد کند.

به گفته این کارشناس اقتصادی، کلمبیا مانند بسیاری از کشور های آمریکای لاتین در معرض خطر عقب نشینی کردن از بسیاری از دستاورد های سال های اخیر در زمینه کاهش نابرابری و فقر واقع شده است. گذشته از اقدام ها برای حمایت از آسیب پذیرترین خانوار ها به دلیل همه گیری کرونا، دولت باید جهت کاهش بیکاری و دستیابی به رشد احتساب شده، در آسیب پذیرترین بخش ها نیز اصلاحات میان مدت انجام دهد، آن هم در شرایطی که دورنمای رشد اقتصادی چندان مطلوب نیست و امکانات اقتصادی محدود تر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1629

به "توافقنامه کلمبیا برای خرید 40 میلیون دوز واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقنامه کلمبیا برای خرید 40 میلیون دوز واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید