جدیدترین آمار از جمعیت کانادا پس از شیوع کرونا

به گزارش تور آلمان ارزان، مطالعه ای که اخیرا Statistics Canada انجام داده حکایت از افزایش 76000 نفری جمعیت کانادا در سه ماهه نخست 2020 دارد؛ 82 درصد این رشد ناشی از مهاجرت بوده است. جمعیت کانادا در حال حاضر اندکی نزدیک به 38 میلیون نفر است. از سال 2015 تا کنون، این اولین رشد جمعیت محدود طی یک فصل از سال است که کانادا به خاطر همه گیری کرونا پشت سر گذاشته است.

جدیدترین آمار از جمعیت کانادا پس از شیوع کرونا

گفتنی است ماه ژانویه بود که ویروس کرونا به کانادا سر زد و متعاقبا محدودیت های گسترده ای را برای مسافران خارجی کانادا در پی داشت. از 18 مارس برای جلوگیری از شیوه کرونا محدودیت ها اعمال شده و هر کسی نمی تواند به کانادا سفر کند. اثرات ویروس کرونا یکی این است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، معدودی از کانادایی ها که در خارج کانادا بودند به کانادا بازگشتند و معدودی از مقیمان موقت وارد کانادا شدند.

آمار مهاجرت به کانادا در سه فصل نخست 2020 در مقایسه با سه فصل آغازین 2019 نویدبخش تر بوده است. ابتدای سال جاری میلادی حدود 70000 مهاجر وارد کانادا شدند حال آنکه در سه ماه نخست 2019 تنها 66000 مهاجر به کانادا کوچیده اند.

اگر کرونا کانادا و در واقع تمام جهان را غافلگیر نمی کرد آمار مهاجرت به کانادا طی ماه های نخست 2020 از این هم بیشتر بود چرا که در ماه مارس متعاقب اعمال محدودیت ها و قرنطینه ها مهاجرت به کانادا هم کاهش چشمگیر یافت.

ورود دارندگان اقامت موقت 80 درصد کمتر از مدت مشابه در سال 2019 بود و عمده دلیل آن هم کاهش ورود دانشجویان خارجی به کانادا بوده است. مطالعه Statistics Canadaانتظار این است که کرونا یا COVID-19 بین آوریل تا انتهای ماه ژوئن 2020 تاثیر عمیق تری بر سطح ورود دارندگان اقامت دائم و موقت کانادا گذاشته باشد. با توجه به وابستگی زیاد کانادا به مهاجرت برای افزایش جمعیت و رونق اقتصادی دور از فکر نیست اگر در مطالعه Statistics Canada در مورد سه ماهه بعدی جمعیت کانادا کاهش گزارش شود.

با این وجود اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا همچنان خود را پایبند برنامه مهاجرتی 2020-2022 می داند؛ به بیان بهتر با از بین رفتن همه گیری کرونا و بر داشته شدن محدودیت ها می توان انتظار داشت که مهاجرت در افزایش جمعیت، نیروی کار و رشد اقتصادی نقشی نیرومندتر از آنچه که قبل از شیوع کرونا داشت ایفا کند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2111

به "جدیدترین آمار از جمعیت کانادا پس از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین آمار از جمعیت کانادا پس از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید