جهش محسوس نشریات دانشجویی در ایام شیوع کرونا

به گزارش تور آلمان ارزان، رئیس اداره نشریات و تشکل های اسلامی اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره فعالیت های این اداره در ایام شیوع ویروس کرونا و برنامه ریزی های آینده آن بیان کرد: در حال حاضر لیگ های منطقه ای در حوزه نشریات دانشجویی در سه منطقه شمال غرب، جنوب و غرب در حال برگزاری است و در این لیگ ها کارگاه های آموزشی و کارگاه حقوق نشریات به صورت مجازی برگزار شده است.

جهش محسوس نشریات دانشجویی در ایام شیوع کرونا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، حجت حجازی زاده فعالیت نشریات دانشجویی در ایام شیوع ویروس کرونا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بعد از شیوع کرونا در کشور و اتفاقاتی که متعاقب آن پیش آمد، در حوزه نشریات دانشجویی خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ داد و بر خلاف انتظار و علیرغم تعطیلی دانشگاه ها، نشریات دانشجویی افت کمی و کیفی محسوسی نداشتند. حتی در بعضی از دانشگاه ها با توجه به فراغت دانشجویان و در اختیار داشتن زمان بیشتر، رشد مناسبی در این بخش داشتیم که جای امیدواری دارد.

وی اضافه نمود: در این مدت احساس کردیم دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی با مداقه و تمرکز بیشتر می توانند فعالیت های خوبی در حوزه نشریات داشته باشند و در موضوعات مختلفی از جمله کرونا و مسائل مرتبط با آن نیز فراوریات خوبی عرضه نمایند. در این دوره نشریات مکتوب وضع قابل قبولی داشتند و دست کم در موضوع کرونا این جهش کاملا محسوس بود. جا دارد به دلیل کوشش دانشجویان در راستای اطلاع رسانی درست در زمینه ویروس کرونا از آن ها تشکر ویژه داشته باشم.

رئیس اداره نشریات وزارت بهداشت درباره اطلاع رسانی در نشریات مجازی بیان نمود: در زمینه نشریات الکترونیک، سایت، وبلاگ و فراوری محتوا در فضای مجازی نیز اطلاع رسانی خوبی در این مدت صورت گرفت. دست کم به لحاظ کیفی احساس کردیم دانشجویان فعال در نشریات با دقت و وسواس بیشتری قلم می زنند.

لیگ نشریات جایگزین نشست مناطق

حجازی زاده درباره برگزاری لیگ نشریات که توسط خانه نشریات دانشجویی و با حمایت ستاد وزارت بهداشت درحال برگزاری است، اشاره نمود: خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت یک ساختار دانشجویی و صنفی است که پنج سال قبل تشکیل شد و در این سال ها بلوغ بیشتری پیدا کرد و هم اکنون به صندلی خوبی رسیده است. همزمان با گسترش کرونا در کشور اعضای خانه نشریات به این نتیجه رسیدند که نشست های مناطق که ماهیت اصلی آموزشی داشت به صورت مجازی برگزار گردد.

وی اضافه نمود: شیوع ویروس کرونا عملا به تعطیلی دانشگاه ها منجر شد اما اعضای خانه نشریات به فکر برگزاری جشنواره های منطقه ای افتادند. در ترم تحصیلی گذشته در مناطق ده گانه کارگاه های آموزشی و کارگاه حقوق نشریات در کنار انتخابات برگزار گردید. بنا داشتیم این برنامه را در ترم جاری هم ادامه دهیم که عملا امکان آن وجود نداشت. به همین دلیل از این پیشنهاد استقبال کردیم و سعی کردیم در بحث داوری آثار دریافتی از این لیگ های نشریات حمایت کنیم.

رئیس اداره نشریات و تشکل های اسلامی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین بیان نمود: در حال حاضر برگزاری لیگ های نشریات، جایگزین نشست هایی است که پیش از این در هر منطقه برگزار گردید. فعلا سه لیگ منطقه جنوب با نام قلم سرخ، منطقه غرب با نام مستوره اردلان و لیگ منطقه شمال غرب با نام دیلماج در حال برگزاری و یا در مرحله داوری است. قرار بر این است که تا خاتمه تابستان لیگ های خانه نشریات در تمام مناطق ده گانه برگزار گردد. برگزاری این لیگ ها تمرینی برای نشریات و آمادگی برای حضور در جشنواره تیتر 12 خواهد بود.

وی با اشاره به جشنواره سراسری نشریات دانشجویی مطرح کرد: مصمم هستیم تا فعالان نشریات دانشجویی وزارت بهداشت در جشنواره تیتر 12 حضور گسترده و موفقی داشته باشند. خوشبختانه در چند دوره گذشته حضور دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در این جشنواره سراسری فرایند روبه رشدی داشته است. سال جاری قرار است وزارت بهداشت میزبان این جشنواره باشد و امیدواریم فعالان نشریات ما کار ماندگاری در این حوزه انجام دهند.

به گزارش مفدا، حجازی زاده در خاتمه اشاره نمود: در جشنواره تیتر 12 کارنامه آثار به فعالان نشریات عرضه می گردد. به همین دلیل کوشش داریم تا در لیگ های دانشجویی کارنامه اثر به نشریات ارائه دهیم تا آن ها از فعالیت خودشان در بخش های مختلف نشریات یک ارزیابی مشخصی داشته باشند.

خاتمه پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1364

به "جهش محسوس نشریات دانشجویی در ایام شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش محسوس نشریات دانشجویی در ایام شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید