حدود 2000 نفر دیگر در تنها یک شبانه روز قربانی کرونا در آمریکا شدند

به گزارش تور آلمان ارزان، طبق گزارش ها، آمار مرگ و میر کرونا در آمریکا به طور میانه به بیش از 1900 نفر در روز رسیده که تقریباً 30 درصد در دو هفته گذشته افزایش یافته است.

حدود 2000 نفر دیگر در تنها یک شبانه روز قربانی کرونا در آمریکا شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق گزارش نیویورک تایمز گرچه موارد تازه ابتلا به ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان های ایالات متحده علائمی از کاهش دارد، این موارد همچنان در مقایسه با اوایل تابستان بسیار زیادتر است و در عین حال، تعداد مرگ ومیرهای تازه فرایند افزایشی دارد.

بر اساس پایگاه داده روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، در حالی که نوع دلتا در جوامع غیرواکسینه جولان می دهد، گزارش مرگ و میر تازه در آمریکا به طور میانه به بیش از 1900 نفر در روز رسیده که تقریباً 30 درصد در دو هفته گذشته افزایش یافته است.

طبق این گزارش، تا به امروز تقریباً از هر 500 آمریکایی یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

این در حالی است که بر اساس داده های فدرال، سرعت واکسیناسیون نسبتاً کند است و تا به امروز 64 درصد از افراد واجد شرایط در ایالات متحده واکسینه شده اند.

پایگاه آماری worldometers هم آمار نیویورک تایمز را تایید می نماید و طبق این آمار، در شبانه روز گذشته، هزار و 938 نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

آمار ابتلا هم در این کشور همچنان بالاست و در شبانه روز گذشته حدود 158 هزار مبتلای تازه ثبت شده است.

آمریکا که از ابتدای همه گیری کرونا بالاترین تعداد قربانی و ابتلا را داشته، به رغم واکسیناسیون همچنان این صندلی را تقریباً با اختلاف حفظ نموده و تعداد کلی 690 هزار و 714 قربانی و 42 میلون و 799 هزار و 907 ابتلا را تا به امروز ثبت نموده است.

آنتونی فائوچی ویروس شناس برجسته آمریکایی و مشاور پزشکی کاخ سفید اخیراً به شبکه سی ان ان گفت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و رکود نرخ واکسیناسیون در بخش هایی از ایالات متحده می تواند 100 هزار مرگ تازه را تا ماه دسامبر رقم بزند.

در حالی که آمریکا هنوز بر سویه دلتا فائق نیامده، منابع خبری گزارش داده اند سویه مو هم در 49 استان آمریکا مشاهده شده است. طبق گزارش نیوزویک استان نبرسکا تنها استان موجود در ایالات متحده است که هنوز در آن بیمار مبتلا به سویه مو کرونا یافت نشده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2015

به "حدود 2000 نفر دیگر در تنها یک شبانه روز قربانی کرونا در آمریکا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 2000 نفر دیگر در تنها یک شبانه روز قربانی کرونا در آمریکا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید