حمایت چین از لغو لایحه استرداد مجرمین در هنگ کنگ

به گزارش تور آلمان ارزان، فرماندار هنگ کنگ گفت دولت پکن ضمن احترام کامل به او، از دیدگاه وی در مورد لزوم لغو قانون استرداد مجرمین به چین حمایت می نماید.

حمایت چین از لغو لایحه استرداد مجرمین در هنگ کنگ

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

کری لام فرماندار هنگ کنگ گفت دولت پکن، لغو لایحه استرداد مجرمین به چین را درک می نماید، به آن احترام می گذارد و از آن حمایت می نماید. وی ابراز امیدواری کرد این اقدام بتواند حرکتی رو به جلو در سرانجام یافتن ماه ها ناآرامی در این منطقه خودمختار باشد.

به گزارش رویترز، هنگامی که روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری پرسیده شد چرا با وجود بروز ناآرامی در هنگ کنگ، لغو این لایحه با تعلل همراه بود، لام از دادن پاسخ طفره رفت. او گفت: دقیقاً صحیح نیست که این [اقدام] تغییر عقیده توصیف گردد.

لام اضافه نمود لغو کامل این لایحه تصمیمی بود که توسط دولت او و با حمایت پکن صورت گرفت.

فرماندار هنگ کنگ گفت: در خلال این رویه، موضع دولت مرکزی خلق این بود که علت انجام آن را درک می نماید. آن ها به دیدگاه من احترام می گذارند و از هر جهت از من حمایت می نمایند.

این در حالی است که رویترز روز آدینه هفته گذشته در گزارشی اختصاصی به نقل از سه فرد آگاه نوشت، طرح دولت هنگ کنگ مبنی بر رسیدگی به 5 تقاضای اصلی معترضان این منطقه خودمختار از جمله لغو لایحه استرداد مجرمین که اوایل تابستان مطرح شد، با مخالفت دولت چین روبرو شده است.

لام روز چهارشنبه لغو لایحه استرداد مجرمین به چین را به طور رسمی گفت. لغو این لایحه، یکی از پنج خواسته اصلی معترضان هنگ هنگی محسوب می شد.

شهروندان هنگ کنگی نهم خرداد ماه در اعتراض به تصویب لایحه استرداد مجرمین در مجلس این کشور اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر می کرد اما به گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ کنگ می شد.

علیرغم به تعلیق درآمدن لایحه استرداد مجرمین، معترضان خشن هنگ کنگ همچنان به تظاهرات خشن خود که بر اساس شواهد آمریکا نیز در آن نقش دارد، ادامه دادند و خواهان حقوق و آزادی های بیشتری شدند.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بوده است، اما در سال 1997 و پس از انتها یافتن پیمان پیشین با بریتانیا، به جمهوری چین پیوست. این منطقه، بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 459

به "حمایت چین از لغو لایحه استرداد مجرمین در هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت چین از لغو لایحه استرداد مجرمین در هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید