خاموشی بعضی از نقاط پایتخت پاتوق اوباش و خفتگیر ها، شهردار تهران: با نورپردازی و نصب دوربین امنیت ایجاد می کنیم

به گزارش تور آلمان ارزان، بعضی نقاط پایتخت به دلیل نبود نور کافی و تاریکی مطلق، به پاتوقی برای کمین اوباش جهت خفتگیری از بانوان تبدیل شده است.

خاموشی بعضی از نقاط پایتخت پاتوق اوباش و خفتگیر ها، شهردار تهران: با نورپردازی و نصب دوربین امنیت ایجاد می کنیم

از پروفایل ما بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار ، زورگیری و مزاحمت های نوامیس برای بعضی از بانوان به کابوسی تبدیل شده که حتی یک مرد هم در بعضی از اماکن پایتخت جرات تردد در سیاهی شب از آن را ندارد چه برسد به زنان اهالی آن محل ها که برای رفتن به منازلشان باید از این معابر تردد نمایند.

بسیاری از بانوان پایتخت با چالش عبور از کوچه های محله هایشان روبروه هستند، کوچه هایی که هم تاریک هستند و هم خوف انگیز.

از طرفی عده ای اوباش نیز از این فضا و بستر استفاده کردند و با پاتوق کردن این معابر برای خود در کمین طعمه هایشان برای زورگیری هستند و زمانی که فرد موردنظرشان به محل می رسد ناگهان مقابل چشمانش ظاهر می شوند و پس از آزار و اذیت آن ها هر چه که دارند و ندارند غارت می نمایند.

بسیاری نیز در این درگیری ها مقاومت می نمایند و زمانی که زورگیر مقاومت افراد را می بیند اقدام به استفاده از چاقو و قمه نموده و با تهدید افراد اقدام به اخاذی از آن ها می نماید و در بسیاری از مواقع نیز ضرباتی را برای نمایش قدرتشان به شهروند بی دفاع وارد می نمایند.

این نقاط تاریک صرفا در مناطق جنوب شهر تهران نیست و محله هایی مانند فرحزاد، کوهسار، تجریش، سعادت آباد، دربند، ونک، پیروزی، نیروی هوایی، تهرانپارس و دیگر محله های پایتخت با تاریکی مطلق معابر روبرو هستند.

نیروی انتظامی تا حدودی با راه اندازی گشت های خودرویی و موتوری خود باعث برقراری امنیت در معابر شده است، اما این به تنهایی کافی نیست و باید فکری برای خاموشی محلات گردد.

پیروز حناچی شهردار تهران با قبول مسئله خاموشی در بعضی معابر پایتخت و زورگیری ها و ایجاد آزار و اذیت توسط اوباش برای بانوان و درخواست آن ها برای تعبیه روشنایی در سطح شهر، گفت: این درخواست به جا و در شهرسازی هم موضوع مهمی است.

وی افزود: فضا ها نباید به گونه ای طراحی شوند که غیر قابل دسترس و غیر قابل دید باشند، لذا وجود اینگونه فضا ها می توانند زمینه ساز بزه شوند.

حناچی ادامه داد: تمام کوششمان این است که در طراحی های حوزه قلمرو عمومی که به تازگی صورت می گیرد، دامن زدن به فضای های ناامن شهری را نداشته باشیم و فضا هایی که زمینه های ناامنی از جنس شهرسازی را دارند به وسیله ایجاد امنیت با دوربین های مداربسته و یا با استفاده از نور نورپردازی به حداقل برسانیم.

با توجه به اظهارات شهردار تهران، تا به امروز چنین اقداماتی به چشم نیامده و برای روشن شدن فضای شهری و کوتاهی هایی از سوی مسئولان شهری وجود دارد.

مسلم است که اگر فضای شهر روشن و پر نور باشد و این اماکن مملو از دوربین های مداربسته باشد و زیر نظر پلیس پایتخت تمامی معابر کنترل و رصد گردد، دیگر اوباش به خود اجازه تعرض به بانوان و دیگر آحاد جامعه را نخواهند داد و با یک نظارت صحیح و اصولی می توانیم از وقوع بزه های این چنینی جلوگیری کنیم.

شاید مسئولان بهانه هزینه بر بودن نصب دوربین های مداربسته متعدد در فضای شهر را بهانه نمایند، اما باید یادآور شد که امور پوچ و بی فایده ای وجود دارد که اگر به جای صرف هزینه در این خصوص، برای ارتقای امنیت کوشش گردد، آن وقت است که این کوشش ها به جایی برنخواهد خورد.

پیش تر سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران عظیم درباره تامین امنیت شهروندان، گفت: امنیت مردم جزء اولویت های اولیه و خط قرمز نیروی انتظامی در داخل کشور است و در این زمینه با احدی تعارف نداریم.

وی با اشاره به اجرای طرح های رعد، ظفر، کاشف افزود: اجرای طرح های پلیس برای پیشگیری و کشف جرایم همیشه ادامه داشته و دارد.

سردار رحیمی گفت: ماموران پلیس با گشت زنی های شبانه روزی خودرویی، موتوری و پیاده سعی در حفظ آرامش و امنیت شهری را دارند و از این رو شهروندان با مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به ماموران پلیس گزارش دهند تا با متخلفان و متجاوزان برخورد صریح و قانونی صورت بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1405

به "خاموشی بعضی از نقاط پایتخت پاتوق اوباش و خفتگیر ها، شهردار تهران: با نورپردازی و نصب دوربین امنیت ایجاد می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموشی بعضی از نقاط پایتخت پاتوق اوباش و خفتگیر ها، شهردار تهران: با نورپردازی و نصب دوربین امنیت ایجاد می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید