خبرنگاران آمریکا درباره استفاده متحدان عربی از فناوری هواوی ابراز نگرانی کرد

به گزارش تور آلمان ارزان، تهران - خبرنگاران - مقام های آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کردند که واشنگتن نسبت به استفاده کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از فناوری (5G) شرکت چینی هواوی و خطرات امنیتی احتمالی آن ابراز نگرانی نموده است.

خبرنگاران آمریکا درباره استفاده متحدان عربی از فناوری هواوی ابراز نگرانی کرد

به گزارش رویترز، آمریکا نسبت به استفاده متحدانش از تجهیزات هواوی هشدار داده و گفته که این اقدام خطر امنیتی در بر دارد. واشنگتن در این زمینه شدیدترین هشدارها را به کشورهای اروپایی داده است.

در همین حال، آجیتی پای رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا هفته گذشته در سفری به عربستان، امارات و بحرین از این کشورها خواست تا از تجهیزات هواوی استفاده ننمایند.

رابرت استرایر معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سایبری، ارتباطات بین الملل و سیاست اطلاع رسانی درباره هشداری که با کشورهای عربی داده شده است، گفت: ما در پیغام خود بر اهمیت امنیت فناوری 5G و اصول امنیتی تاکید کردیم.

فناوری شبکه موبایلی نسل پنجم یا 5G به اختلافات میان آمریکا و پکن دامن زده است. واشنگتن مدعی است که محتمل است پکن از شرکت هواوی سوءاستفاده کند. آمریکا هواوی را به همکاری با ارتش و سازمان اطلاعات چین و استفاده از تجهیزات این شرکت برای جاسوسی و نظارت غیرقانونی متهم نموده است. چین و هواوی اتهام های آمریکا را رد نموده اند.

آمریکا تهدید نموده است روابط اطلاعاتی و اشتراک اطلاعات جاسوسی با کشورهایی را که از تجهیزات هواوی استفاده می نمایند، قطع خواهد نمود.

بحرین میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست. امارات نیز از نیروهای پشتیبانی آمریکا در منطقه میزبانی می نماید. از سوی دیگر، واشنگتن میخواهد شماری از سربازانش را در عربستان سعودی مستقر کند.

استرایر که با پای به منطقه سفر نموده بود، در تماسی تلفنی به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم وقتی قرار است یک چارچوب امنیتی برقرار گردد باید هواوی را از حوزه 5G حذف کرد.

کمال بن احمد محمد وزیر ارتباطات بحرین ماه مارس به رویترز گفته بود که هواوی استانداردهای کشورهای عربی را رعایت نموده و هیچ نگرانی در خصوص آن وجود ندارد.

مقام های سعودی و اماراتی در خصوص پرونده آمریکا-هواوی اظهارنظری ننموده اند. رویترز به نقل از یک منبع اماراتی نوشت که مقام های این کشور معتقدند که می تواند در این حوزه مدیریت ریسک داشته باشند.

عربستان، امارات و بحرین همچنین از تجهیزات فناوری 5G که توسط شرکت های دیگر ساخته شده است، استفاده می نمایند. پای گفت به این کشورها نشان داده که هواوی تنها گزینه پیش روی آنها نیست. وی اضافه نمود: به نظرم این مهم بود که متحدان ما چنین سخنی را بشنوند.

اداره ثبت آمریکا اخیرا سندی موسوم به ممنوعیت معامله خدمات یا تجهیزات خاص ارتباطات راه دور و جاسوسی ویدیویی منتشر کرد که طبق آن سازمان های دولتی آمریکا، از جمله وزارت دفاع، اداره خدمات عمومی و سازمان هوانوردی و فضا (ناسا) از خرید تجهیزات و خدمات بعضی از شرکت های چینی منع شده اند.

هواوی، زد تی ای، هیترا و دیجیتال هانگژو هیک ویژن از جمله شرکت هایی هستند که خرید تجهیزات امنیتی از آنها منع شده است.

آمریکا در راستای فشار بر هواوی، از کانادا خواست تا منگ وانژو رییس اجرایی این شرکت را بازداشت کند. کانادا نیز در اول دسامبر سال 2018 منگ وانژو را به اتهام نقض تحریم های آمریکا بازداشت کرد.

رییس اجرایی شرکت هواوی فعلا با یک وثیقه سنگین چندین میلیون دلاری آزاد است اما در ونکوور کانادا در حصر خانگی بسر می برد. چین بارها از کانادا خواسته تا وی را آزاد کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1150

به "خبرنگاران آمریکا درباره استفاده متحدان عربی از فناوری هواوی ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا درباره استفاده متحدان عربی از فناوری هواوی ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید