خبرنگاران آیا رای گیری از راه دور در روسیه ممکن می گردد؟

به گزارش تور آلمان ارزان، مسکو - خبرنگاران - دومای روسیه در شور دوم و نهایی قانون رای دادن از راه دور را تصویب کرد تا در صورت ادامه بحران کرونا هم همه پرسی اصلاح قانون اساسی و سایر امور انتخاباتی در این کشور برگزار گردد با این وجود از هم اکنون بنظر می رسد این طرح حواشی زیادی در پهناورترین کشور دنیا بوجود آورد چرا که مخالفان دولت از آن برای زیرسوال بردن نتیجه انتخابات استفاده خواهند کرد.

خبرنگاران آیا رای گیری از راه دور در روسیه ممکن می گردد؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار خبرنگاران از دومای روسیه، قانون جدید دیروز در جلسه علنی دوما که نخستین جلسه این مجلس پس از شش هفته تعطیلات بخاطر مقابله با انتشار ویروس کرونا بود، آنالیز شد و در حالی به تصویب رسید که 249 نماینده دوما به آن رای مثبت و 79 نفر رای منفی دادند.

مولفان این قانون، اولگا سواستیانووا، دمیتری لامیکین و ایرینا ماریاش از اعضای کمیسیون کنترل و تنظیم قوانین دومای روسیه و میخاییل یملیانوف معاون اول کمیسیون قانونگذاری و ساختارحکومتی این مجلس بودند.

بر اساس قانون رای دادن از راه دور، کمیسیون مرکزی انتخابات که انتخابات یا همه پرسی را سازماندهی و برگزار می نماید موظف است نمونه برای برگه رای گیری را تایید کند و رای دهنده نام و نام خانوادگی و نام پدر را به همراه تاریخ پر کردن برگه را می نویسد و زیر آن را امضا می نماید.

به عقیده موافقان دولت، قانون جدید برای رای دادن از راه دور، در وهله اول برای برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی که طرح آن آماده و به تایید رئیس جمهوری روسیه رسیده است، تصویب شده است.

در شرایط کنونی که هر روز بیش از 10 هزار نفر در روسیه کرونا می گیرند و بعید نیست در تابستان آینده نیز این ویروس همچنان رو به انتشار باشد قانون رای دادن از راه دور می تواند حداکثر امکانات برای برگزاری همه پرسی بدون حضور مردم روسیه در پای صندوق های رای را فراهم کند.

این در حالی است که ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه روز گذشته خواهان لغو همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه بخاطر شیوع گسترده بیماری کرونا در این کشور شده بود.

قرار بود همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه که بر اساس آن ولادیمیر پوتین اجازه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2024 به دست می آورد 22 آوریل (3 اردیبهشت ماه) برگزار گردد اما با تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، همه پرسی به زمان دیگری موکول شد.

اکنون بیش از 252 هزار نفر در روسیه کرونا دارند و این کشور پس از آمریکا بیشترین تعداد مبتلا را به خود اختصاص داده است

منبع: ایرنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1217

به "خبرنگاران آیا رای گیری از راه دور در روسیه ممکن می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آیا رای گیری از راه دور در روسیه ممکن می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید