خبرنگاران ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان سال جاری معلم محور است

به گزارش تور آلمان ارزان، مشهد- خبرنگاران- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ارزشیابی فعالیت درسی دانش آموزان طی سال تحصیلی جاری برای تمامی پایه ها به استثناء پایه دوازدهم معلم محور است.

خبرنگاران ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان سال جاری معلم محور است

رضا صابری تولایی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان بخاطر شرایط خاص جاری و محدودیتهای ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا، با توجه به نظارت مستمر آموزشی و مدیریت معلمان بر نحوه مشارکت و تحصیل دانش آموزان، برای سال جاری معلم محور معین شده است.

وی به مستثنی بودن پایه دوازدهم از این امر اشاره و بیان نمود: ارزشیابی سال جاری دانش آموزان شاغل به تحصیل در پایه دوازدهم به دلیل نهایی و سراسری بودن آزمونهایشان، به وسیله آزمون صورت می گیرد.

افراط در آموزش مجازی

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین فرایند جاری آموزش دانش آموزان را بر بستر فضای مجازی در سطح این استان مطلوب توصیف و بیان نمود: بعضی مدارس در ارائه مجازی آموزشها دچار افراط شده اند.

وی ادامه داد: به همین خاطر مشاهده می گردد گاهی کلاس درس مجازی از 35 دقیقه مصوب، ساعتها افزایش می یابد لذا این شرایط می بایست تعدیل گردد.

صابری تولایی گفت: مدیران مدارس و معلمان نباید به هیچوجه درگیر رقابت در ارائه آموزش مجازی شوند زیرا چنین اقدامی خستگی دانش آموزان و معلمان را در پی دارد، در حالی که هدف آموزش مجازی این نیست.

وی اضافه کرد: همچنین مدیران مدارس و معلمان نمی بایست در ارائه آموزشهای مجازی فقط بر آموزش برخط یا آنلاین دانش آموزان تکیه و اصرار کنند. بنابراین باید آموزشهای غیربرخط یا آفلاین نیز بطور همزمان به دانش آموزان ارائه گردد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: مدیریت ارائه آموزش و انتخاب روشهای مختلف آن باید از سوی مدیران و معلمان در مدارس اعمال گردد تا از هرگونه خستگی، دلزدگی از آموزش و در نتیجه آن عقب افتادن از فرایند تحصیل و آموزش برای دانش آموز پرهیز گردد.

وی همچنین به تداوم تعطیل آموزش حضوری در مدارس خراسان رضوی بخاطر بحران شیوع ویروس کرونا و مبتنی بر ابلاغ ستاد استانی مقابله با کرونا اشاره و بیان نمود: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی آماده اجرای هر تصمیمی در این زمینه است تا آن را اجرا و مدیریت نماید زیرا این آمادگی در میان معلمان و دانش آموزان این استان نیز وجود دارد.

استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی افزون بر یک میلیون و 350 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1541

به "خبرنگاران ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان سال جاری معلم محور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان سال جاری معلم محور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید