خبرنگاران استاندار مرکزی: 2 هزار میلیارد ریال برای تحقق قرارداد هپکو با وزارت راه اختصاص یافت

به گزارش تور آلمان ارزان، اراک - خبرنگاران - استاندار مرکزی گفت: 2 هزار میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای تحقق قرارداد هپکو به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته که این مهم حاصل پیگیری از سال گذشته است.

خبرنگاران استاندار مرکزی: 2 هزار میلیارد ریال برای تحقق قرارداد هپکو با وزارت راه اختصاص یافت

سید علی آقازاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: این مهم به تایید وزارت راه و شهرسازی رسیده و قرارداد آن آماده برای امضا است که به محض انعقاد قرارداد، هپکو باید برای تعهدات خود با جدیت وارد عرصه فراوری با کیفیت گردد.

وی شرح داد: در زمینه واگذاری هپکو به تامین اجتماعی نشست های لازم با مدیرعامل این سازمان برگزار شده و مقرر شده در نخستین اقدام، حقوق معوق کارگران این شرکت پرداخت و در قدم بعدی همه کوشش ها برای راه اندازی جهش فراوری در هپکو به کار گرفته گردد.

استاندار مرکزی بیان نمود: تامین اجتماعی یگ بنگاه حرفه ای و با نقدینگی است که می تواند هم مدیریت خوب داشته باشد و در مواقعی که مسئله ای ایجاد گردد از نقدینگی خود استفاده کند و در مورد تصمیم واگذاری هپکوی اراک تصمیماتی اخذ شده که نتایج آن حداکثر تا 10 روز آینده اطلاع رسانی می گردد.

آقازاده مطرح نمود: پرداخت 200 میلیارد ریال به وسیله سازمان تامین اجتماعی برای تزریق به هپکو در هفته گذشته مصوب شده است و مقرر شده از این میزان، 100 میلیارد ریال برای حقوق معوق ماه های خرداد و تیرماه کارگران هپکو پرداخت گردد و 100 میلیارد ریال نیز برای سنوات، بازخرید، بدهی های بازنشستگان و هزینه های جاری اختصاص یابد.

هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال 1354 آغاز به فعالیت کرد.

این واحد صنعتی 25 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک فراوری می نماید که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان و سوئد فراوری می نماید.

هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به بخش خصوصی واگذار شد که این واگذاری غیراصولی مشکلاتی برای آن ایجاد کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1372

به "خبرنگاران استاندار مرکزی: 2 هزار میلیارد ریال برای تحقق قرارداد هپکو با وزارت راه اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار مرکزی: 2 هزار میلیارد ریال برای تحقق قرارداد هپکو با وزارت راه اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید