خبرنگاران تدابیر گسترده دولت صربستان برای مقابله با کرونا

به گزارش تور آلمان ارزان، بلگراد -خبرنگاران- رئیس جمهور صربستان روز سه شنبه پس از نشست دولت، در برنامه تلویزیونی مشترک با نخست وزیر این کشور، تدابیر دولتش برای مقابله با گسترش ویروس کرونا را بیان کرد.

خبرنگاران تدابیر گسترده دولت صربستان برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگاران، آلکساندر ووچیچ در این برنامه تلویزیونی، حضور تمامی افراد در خیابان ها به استثنای افراد خاص، از ساعت 20 تا 5 بامداد که از روز چهارشنبه 28 اسفند به اجرا گذاشته می گردد، را ممنوع خاطرنشان کرد.

ووچیچ اضافه کرد : نیروهای ارتش صربستان کنترل تمامی مرزهای کشور و بیمارستان ها در کشور را بر عهده خواهند داشت.

براساس تدابیر اتخاذ شده توسط دولت صربستان، حضور افراد سالمند بالاتر از 65 سال در خیابان ها ممنوع می باشد و دولت برای این افراد تسهیلاتی را فراهم خواهد آورد.

رئیس جمهور صربستان همچنین با اشاره به اینکه مایحتاج روز مره از جمله مواد غذایی و بهداشتی به اندازه کافی در کشور وجود دارد و نیازی به ذخیره وجود ندارد، تاکید نمود هیچ کدام از شاغلین ادارات دولتی بیکار نخواهند شد و می توانند مانند گذشته حقوق خود را دریافت نمایند.

بر اساس تصمیم دولت صربستان در حالت اضطراری در کشور به منظور جلوگیری از آلوده شدن تعداد بیشتر مردم به ویروس کرونا، تصمیم گرفته شد که گروهی از افراد که می توانند از خانه کار نمایند نیازی به حضور آنان در ادارات و شرکت ها نیست و حقوق آنها نیز به طور کامل پرداخت می گردد.

قابل ذکر است که در هنگام شرایط اضطراری در کشور کلاس های درس برای مدارس ابتدایی و متوسطه به وسیله تلویزیون و یا شبکه های اجتماعی برگزار می گردد.

همچنین برای یاری به بازنشستگان اعلام شده است که این دسته از مردم می توانند صورت حساب های مربوط به برق، آب و تلفن را پس از خاتمه شرایط اضطراری در کشور بدون بهره پرداخت نمایند.

رئیس جمهور صربستنان همچنین مردم را به آرامش دعوت کرد و گفت که تمامی مایحتاج ضروری از جمله مواد غذایی، بهداشتی و دارو به اندازه کافی در کشور وجود دارد و شرایط مالی و بودجه کشور خوب است.

آلکساندر ووچیچ رییس جمهوری صربستان شامگاه یکشنبه گذشته (25 اسفند) به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور شرایط اضطراری خاطرنشان کرد.

بر اساس نتایج رسمی که توسط نهادهای ذیربط در صربستان اعلام شده است تا شامگاه سه شنبه 72 نفر به ویروس کرونا در این کشور آلوده شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1080

به "خبرنگاران تدابیر گسترده دولت صربستان برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تدابیر گسترده دولت صربستان برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید