خبرنگاران جای دانشکده علوم پزشکی در شرق گلستان خالی است

به گزارش تور آلمان ارزان، گنبدکاووس - خبرنگاران - سه نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری کم برخورداری این خطه شمالی ایران از وجود دانشگاه های تخصصی بر لزوم راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس به عنوان شهرستان محوری شرق استان تاکید کردند.

خبرنگاران جای دانشکده علوم پزشکی در شرق گلستان خالی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کالج در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

نمایندگان مردم سه حوزه انتخابیه گنبدکاووس، رامیان و آزادشهر و مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی رییس، معاونین، استادان و روسای پنج دانشکده دانشگاه دولتی گنبدکاووس، با مهم دانستن نقش و صندلی دانشگاه ها در توسعه همه جانبه کشور، بر لزوم راه اندازی رشته های تخصصی متناسب با ظرفیت ها و بازار کار در مراکز آموزش عالی گلستان تاکید کردند.

به گفته رضا آریان پور، غلامعلی کوهساری و امانقلیچ شادمهر سه نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی، راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس علاوه بر برطرف احتیاج علاقمندان به تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی به رشد علمی و توسعه بهداشت و درمان این منطقه کمتر برخودار یاری زیادی می نماید.

نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: با وجود رشد کمّی تعداد دانشگاه های کشور بعد از پیروزی انقلاب اما به لحاظ کیفی و رشد علمی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و مراکز آموزش عالی ما بیشتر از اینکه به فراوری علم توجه داشته باشند؛ مدرک گرا هستند.

آریان پور اضافه نمود: اکنون شمار زیادی از دانش آموختگان دانشگاهی کشور بیکار و فاقد مهارت هستند در صورتی که مراکز آموزش عالی به مقوله توانمندسازی و مهارت آموزی همراه با تحصیل دانشجویان توجه داشتند اکنون این همه بیکار دانشگاهی نداشتیم.

وی اضافه نمود: اکنون هزینه اقتصادی و روانی داشتن یک فرزند با مدرک دیپلم برای خانواده ها به مراتب خیلی کمتر از داشتن فرزندی با تحصیلات دانشگاهی اما بیکار است بنابراین دانشگاه ها بایستی به سمت توانمندسازی و مهارت آموزی دانشجویان خود حرکت نمایند.

نماینده مردم شهرستان های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه دانشگاه محور توسعه و موتور محرکه جامعه است، گفت: اگر ما مسوولان به این جمله اعتقاد داریم بایستی مسائل و مسائل دانشگاه ها را برطرف تا آنها برای انجام رسالت اصلی شان یعنی فراوری علم و پرورش عالم، دغدغه ای نداشته باشند.

غلامعلی کوهساری اضافه نمود: انتظار از دانشگاه ها نیز این است تا نتایج تحقیقات علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان خود را در اختیار گروه های مختلف مردم بویژه کشاورزان قرار دهند تا از آن استفاده نمایند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از دانشگاه های گلستان درخواست کرد تا برای برون رفت از مسائل استان راه حل علمی پیدا نمایند و به مقوله اقتصاد دانش بنیان نیز بیشتر توجه نمایند.

امانقلیچ شادمهر اضافه نمود: دانشگاه ها همچنین بایستی با احتیاجسنجی رشته ها، تمرکز زدایی و بومی سازی آن نسبت به توانمندسازی شغلی دانشجویان خود اقدام و از ظرفیت نخبگان علمی درون و برون دانشگاه استفاده نمایند.

وی، توسعه همه جانبه و متوازن گلستان را از اهداف مجمع نمایندگان استان دانست و اضافه نمود: با اینکه گلستان نخبگان زیادی در حوزه های مختلف دارد اما در بعضی وزارتخانه ها حتی یک نفر از این استان نیز نداریم تا نماینده گلستان در آن وزارتخانه باشد.

رییس دانشگاه گنبدکاووس هم در این نشست گفت: با وجود اینکه در سال های گذشته توجه خوبی به این دانشگاه در برطرف احتیاجها و تکمیل زیرساخت ها شده اما رقم بودجه سال جاری نسبت به سال قبل کاهش دارد و این دانشگاه با کسری 26 میلیارد ریال برای پرداخت حقوق اساتید و کارکنان و 30 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مورد احتیاج روبرو است.

دکتر ابوالفضل طهماسبی، کم توجهی مدیران گلستانی و شهرستانی به دانشگاه گنبدکاووس و صندلی آن را مهمترین دغدغه این مرکز آموزش عالی دولتی دانست و اضافه نمود: دو سال پیگیری کردیم تا از منابع اعتباری استان و شهرستان به این دانشگاه تخصیص داده گردد اما پیروز نشدیم.

وی اضافه نمود: تعریض جاده کم عرض مقابل دانشگاه که از محورهای پرتردد گنبدکاووس است به همراه جذب رشته های تحصیلات تکمیلی از دیگر احتیاجهای ضروری این مرکز آموزش عالی است.

دانشگاه گنبدکاووس که از سال 1362 فعالیت خود را در قالب یک دانشکده کشاورزی وابسته به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان شروع نموده، از سال 1390 دارای ردیف بودجه ای مستقل شد و اکنون با پنج دانشکده، سه هزار 200 دانشجو در 70 رشته تحصیلی از کاردانی تا دکترا و 140 عضو هیات علمی به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی شرق استان گلستان فعالیت دارد.

شهرستان گنبدکاووس 350 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1302

به "خبرنگاران جای دانشکده علوم پزشکی در شرق گلستان خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جای دانشکده علوم پزشکی در شرق گلستان خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید