خبرنگاران صمیمیت میان اقلیت های دینی در ایران الگویی برای دیگر کشورهاست

به گزارش تور آلمان ارزان، تبریز- خبرنگاران- خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: صمیمیت میان اقلیت های دینی با وجود تنوع ادیان در ایران الگوی دیگر کشورها است.

خبرنگاران صمیمیت میان اقلیت های دینی در ایران الگویی برای دیگر کشورهاست

اسقف گریگور چیفتچیان روز چهارشنبه در ملاقات با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: ایران کشوری است که در آن تنوع ادیان زیاد بوده و زندگی پرتفاهم و صمیمی میان اقلیت های دینی برقرار است بر این اساس خشنود هستیم که ارامنه در این کشور و در کنار دیگر برادران دینی زندگی همراه با آرامش و امنیت دارند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از نهادهای تاثیرگذار مطرح نمود .

چیفتچیان با اشاره به انتشار کتاب کلیساهای آذربایجان شرقی از انتشار جلد دوم این کتاب اطلاع داد و این کتاب را در معرفی مکان های تاریخی و فرهنگی ارامنه مفید دانست.

حس احترام متقابل و توجه به اصل شناخت صحیح از ادیان الهی زمینه ساز تعالی دیپلماسی فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در ملاقات خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: در دین مبین اسلام به احترام بر ادیان دیگر تاکید فراوانی شده است و در جامعه ایران نیز ادیان الهی در کنار هم هستند .

سیدقاسم ناظمی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی همیشه بر احترام به آزادی و حرّیت پیروان دیگر ادیان تأکید شده و این نگرش به رفتاری عملی مبدل شده است.

وی اضافه نمود: پیامبران بزرگ الشأن الهی همه برای دعوت انسان به سوی خداوند و گسترش عدالت برانگیخته شده اند و چون هدف نهایی همه یکی است، هیچکدام دیگری را رد ننموده، بلکه پیامبران پیش از خود را تصدیق نموده، به آمدن پیامبری پس از خود، نوید داده اند و همانگونه که حضرت عیسی (ع) بر ظهور پیامیر اسلام اشاره داشته اند، حضرت محمد (ص) نیز از حضرت عیسی به نیکی یاد نموده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: هنرمندان ارامنه در رشته های مختلف هنری نقش قابل توجهی در فرهنگ و هنر ایران داشته اند و امیدواریم همراهی و همدلی و ارتباط بیشتر هنرمندان ارامنه در کنار هنرمندان مسلمان که خود نشأت گرفته از حسّ احترام متقابل و توجه به اصل شناخت صحیح از ادیان الهی است، زمینه ساز تعالی بیش از پیش دیپلماسی فرهنگی ایران در دنیا گردد.

ناظمی بر لزوم پاسداشت میراث و فرهنگ مشترک بین مسلمانان و ارامنه تاکید نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1833

به "خبرنگاران صمیمیت میان اقلیت های دینی در ایران الگویی برای دیگر کشورهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صمیمیت میان اقلیت های دینی در ایران الگویی برای دیگر کشورهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید