خبرنگاران پنج کوهنورد در برف سوادکوه گرفتار شدند

به گزارش تور آلمان ارزان، ساری - خبرنگاران - سرپرست فرمانداری سوادکوه از اعزام بالگرد جمعیت هلال احمر مازندران برای نجات پنج کوهنورد گرفتار در برف منطقه آریم این شهرستان اطلاع داد.

خبرنگاران پنج کوهنورد در برف سوادکوه گرفتار شدند

عین الله طالبی عصر امروز شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت که این کوهنوردان غیربومی هستند و با وجود هشدارهای قبلی هواشناسی در منطقه آریم گرفتار برف شده اند.

وی اضافه کرد : بعد از اعلام گزارش گرفتار شدن این کوهنوردان در برف ف درخواست اعزام بالگرد از هلال احمر استان کردیم و این بالگرد به همراه یک گروه امداد و نجات کوهستان شهرستان سوادکوه در راه منطقه ای است که کوهنوردان گرفتار شده اند.

سرپرست فرمانداری سوادکوه گفت : در حال هماهنگی برای دست یابی به مکان دقیق گرفتار شدن این کوهنوردان به وسیله جی پی اس هستیم ، ضمن این که به وسیله بالگرد غذا هم برایشان ارسال نموده ایم.

طالبی همچنین از گرفتار شدن 20 نفر در برف منطقه امامزاده گزو اطلاع داد و گفت که به دلیل واقع شدن این منطقه در ارتفاعات و بارش سنگین برف در آنجا ، در حال رایزنی با اداره راه هستیم تا با لودر راستا را برای نجات این افراد باز نمایند.

بارش برف در مناطق کوهستانی مازندران از عصر پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و تا بامداد امروز شنبه ادامه داشت . هواشناسی مازندران اظهار داشت که در بعضی از مناطق کوهستانی بیش از نیم متر برف روی زمین نشسته است.

بارش سنگین برف طی 24 ساعت گذشته سبب قطع راه دسترسی دستکم 200 روستا ، مسدود شدن محور اصلی ساری - سمنان و قطع برق حدود 50 روستا شده است.

مازندران همچنین بامداد شنبه سردترین روز سال را پشت سر گذاشت و دمای هوا در بعضی مناطق به حدود 20 درجه زیر صفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1624

به "خبرنگاران پنج کوهنورد در برف سوادکوه گرفتار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج کوهنورد در برف سوادکوه گرفتار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید