خبرنگاران کم شدن باروری یکی از تهدیدات عظیم کشور است

به گزارش تور آلمان ارزان، اردبیل - خبرنگاران - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: کم شدن نرخ باروری، توقف فرایند جایگزینی جمعیتی و کند شدن رشد جمعیت یکی از تهدیدات عظیم کشور است.

خبرنگاران کم شدن باروری یکی از تهدیدات عظیم کشور است

به گزارش خبرنگاران ، دکتر شهرام حبیب زاده روز چهارشنبه در آیین تجلیل از عوامل اجرایی و دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی سیمای سلامت خانواده اضافه کرد: با ادامه فرایند فعلی طی 30 سال آینده، 30 درصد جمعیت کشور پیر خواهند شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه و برنامه ریزی مقامات سیاست گذار، استادان دانشگاه و گروه های مامایی و انجام مطالعات عمیق تر بر روی موضوع جمعیت بیان نمود: همه افراد موثر در این زمینه باید با ارائه راهکارهای مناسب علمی، سیاست های تشویقی فرزندآوری را در جامعه ترویج دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین، آموزش را رسالت اصلی دانشگاه ها دانست و اظهار کرد: در این راستا دانشکده ها باید ضمن بازبینی و بازنگری در طرح دروس و توجه به مسائل روز جامعه، در تربیت نیروی تخصصی اهتمام نمایند.

وی با اشاره به توانمندی بالای علمی و اجرایی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: باید با چشم انداز و رسالتی معین در جهت تربیت فارغ التحصیلان متبحر کوشش گردد.

دکتر حبیب زاده اضافه کرد: اگر در رشته پرستاری با ایجاد دوره های مراقبت های ویژه، احیای قلبی ـ ریوی و اورژانس به عنوان احتیاج فعلی آموزشی در جامعه، تخصصی تر عمل گردد، در برابر اپیدمی های مهمی مانند کرونا، نیروی انسانی متخصص و آماده ای برای مقابله تربیت خواهد شد.

وی با قدردانی از فعالیت مجموعه عوامل دخیل در برگزاری کنگره ملی سیمای سلامت خانواده در اردبیل گفت: کیفیت مطلوب و برنامه ریزی بسیار خوب در برگزاری این کنگره نشان داد که دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علاوه بر تربیت نیروهای تحصیل نموده، توان بالایی در برگزاری برنامه های کشوری دارد.

دکتر بهنام مولایی ، رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از فرایند برگزاری کنگره ملی سیمای سلامت خانواده اظهارداشت: مطرح شدن نام دانشگاه در کشور، تعامل با دستگاه ها و سازمان های دیگر، شناسایی استعدادهای موجود در دانشگاه و دانشکده در حوزه های مختلف علمی و اجرایی و توانمندی دانشگاه در برگزاری مجازی کنگره در شرایط بحران کرونا از جمله دستاوردهای مهم این کنگره بود.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم از عوامل اجرایی و دست اندرکاران برگزاری کنگره با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل شد.

اولین کنگره ملی سیمای سلامت خانواده به صورت مجازی با ارائه حدود 400 مقاله در حوزه های مختلف روانشناسی و خانواده از 25 الی 27 شهریور ماه 1399 به همت دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل برگزار گردید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1496

به "خبرنگاران کم شدن باروری یکی از تهدیدات عظیم کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کم شدن باروری یکی از تهدیدات عظیم کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید