خبرنگاران 40 هزار اتباع پاکستانی از بیم کرونا در انتظار بازگشت هستند

به گزارش تور آلمان ارزان، اسلام آباد - خبرنگاران - شیوع ویروس کرونا موقعیت شغلی صدها هزار نفر از اتباع پاکستانی در خارج را تحت الشعاع قرار داده و مقامات این کشور ضمن ابراز نگرانی از این شرایط گفتند: 40 هزار پاکستانی در انتظار بازگشت به کشور هستند.

خبرنگاران 40 هزار اتباع پاکستانی از بیم کرونا در انتظار بازگشت هستند

رسانه های پاکستانی روز آدینه گزارش دادند: با آغاز بحران کرونا ذخایر ارزی این کشور رو به کاهش است و ارزآوری پاکستان نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

مقامات مالی پاکستان می گویند: کرونا نه تنها فعالیت های مالی در ارتباط با خارج را تحت تاثیر قرار داده بلکه ارز آوری اتباع پاکستانی که در کشورهای مختلف مشغول به کار هستند نیز با کاهش رو به رو شده است.

وزیر امورخارجه پاکستان نیز امروز (آدینه) در پیامی با ابراز نگرانی از شرایط نیروی کاری این کشور در کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس گفت: تعطیلی پروازهای خارجی موجب شده تا هزاران پاکستانی در خارج گرفتار شرایط ناشی از شیوع کرونا شوند.

شاه محمود قریشی اضافه کرد: تا به امروز 1600 تبعه پاکستانی به کشور بازگردانده شده اند اما هنوز 36 هزار الی 40 هزار پاکستانی چشم انتظار بازگشت هستند.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داد که 20 هزار کارگر پاکستانی که در امارات متحده عربی کار می نمایند، به دنبال شیوع کرونا در کوشش هستند تا به کشورشان بازگردند. حدود یک میلیون پاکستانی در امارات کار و زندگی می نمایند.

گفته می گردد با شیوع کرونا کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات بتدریج محدودیت هایی شامل مقررات منع رفت و آمد، تعلیق پروازهای مسافربری و تدابیری برای قرنطینه عمومی اتخاذ نموده اند.

ممنوعیت پروازهای داخلی و خارجی در پاکستان تا 2 اردیبهشت برقرار خواهد ماند با این حال سازمان هواپیمایی این کشور تصمیم دارد از فردا (شنبه) 6 پرواز اختصاصی را به مقصد دانمارک، جمهوری آذربایجان، کوالالامپور، سنگاپور، فرانسه، ژاپن و تایلند اعزام خواهد نمود و همزمان با خروج دیپلمات های و اتباع کشورهای مذکور، شهروندان پاکستانی، دیپلمات ها و سایر اتباع این کشور نیز از این کشورها به پاکستان بازگردانده می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1140

به "خبرنگاران 40 هزار اتباع پاکستانی از بیم کرونا در انتظار بازگشت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 40 هزار اتباع پاکستانی از بیم کرونا در انتظار بازگشت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید