خشم ترکیه از گفت وگوی شبکه تلویزیونی مصر با فتح الله گولن

به گزارش تور آلمان ارزان، فتح الله گولن در گفت وگو با یکی از شبکه های تلویزیونی مصر٬ اتهامات سنگینی علیه اردوغان مطرح و از اقدامات سیسی تقدیر کرد.

خشم ترکیه از گفت وگوی شبکه تلویزیونی مصر با فتح الله گولن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه استار٬ مهمت فتح الله گولن که از او به عنوان راهنمایی کننده و مسبب کودتای نافرجام سال 2016 ترکیه نام برده می شود٬ با شبکه تلویزیونی Ten کشور مصر مصاحبه کرد.

گولن در مصاحبه با نشأت الدیهى مجری این شبکه تلویزیونی مصری٬ اتهامات سنگینی علیه اردوغان مطرح نموده و از اقدامات سیسی تقدیر کرد.

در مصاحبه گولن که در محل زندگی وی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا انجام شده٬ وی اردوغان را به سوء استفاده از قدرت ارتش و برکناری افسران و ژنرال های مخالف دولت متهم نموده و او را دیکتاتور دانسته است.

گولن همچنین اقدامات عبدالفتاح سیسی را ارزشمند تلقی و اعلام نموده که این اقدامات باید به عنوان نمونه ای از تعادل و توازن٬ مورد توجه قرار بگیرد.

رسانه های وابسته به حزب عدالت و توسعه به گفت وگوی گولن با شبکه تلویزیونی مصر واکنش نشان داده و آن را به معنی همدستی ژنرال سیسی و گولن٬ قلمداد کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در چند سال اخیر و پس از کنار زده شدن محمد مرسی و دولت مبتنی بر اخوان المسلمینی ها٬ در برابر دولت مصر مواضع سختی اتخاذ نموده و سیسی را یک دیکتاتور می نامد. اردوغان تاکنون چندین بار در سازمان ملل و بعضی دیگر از محافل دیپلماتیک جهان٬ حاضر نشده در ضیافت هایی حضور پیدا کند که عبدالفتاح سیسی نیز در آنها حضور دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 627

به "خشم ترکیه از گفت وگوی شبکه تلویزیونی مصر با فتح الله گولن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم ترکیه از گفت وگوی شبکه تلویزیونی مصر با فتح الله گولن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید