دور جدید رایزنی نماینده سازمان ملل با گروه های یمنی در مسقط

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: نماینده سازمان ملل در امور یمن دور جدید مذاکرات خود با گروه های یمنی را از امروز یکشنبه در مسقط پایتخت عمان شروع می نماید.

دور جدید رایزنی نماینده سازمان ملل با گروه های یمنی در مسقط

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسماعیل ولد الشیخ بعد از یک دور رایزنی با مقامات عربستانی و اماراتی و مطرح کردن طرح 10 ماده ای برای حل بحران یمن بار دیگر به مسقط باز گشت تا دور جدید گفت وگوها را با گروه های یمنی شروع می نماید.

قرار است که ولد الشیخ امروز یکشنبه دیدارهای خود را با گروه های یمنی در مسقط شروع کند.

بر اساس این گزارش ولد الشیخ شب گذشته به مسقط وارد شد تا با هیئتی از انصارالله و نمایندگاه حزب کنگره ملی یمن دیدار کند.

نماینده سازمان ملل در دور جدید سفر خود به مسقط و مذاکره با گروه های یمنی شروط عربستان را برای خاتمه جنگ در یمن به این گروه ها منتقل خواهد نمود.

در دور قبلی مذاکرات ولد الشیخ با گروه های یمنی، انصارالله آمادگی خود را برای تعامل مثبت با قطعنامه های 2216 شورای امنیت اعلام نموده بود.

در دور قبلی مذاکرات اسماعیل ولد الشیخ طرح خود را برای خاتمه دادن به درگیری ها در یمن اعلام نموده بود که بنا بر گزارش های رسانه های بندهای پیشنهادی به توضیح زیر بود:

- توقف تمامی اقدامات نظامی و عقب کشیدن نیروها از مناطقی که به سمت آن کشیده شده اند. اقدام برای تنظیم توافقنامه ای جهت پر کردن خلأهای امنیتی و نظامی بعد از عقب نشینی نیروها و نحوه مدیریت این مناطق و جلوگیری از تسلط گروه تروریستی القاعده بر آن ها.

- بحث در زمینه توافق ارسال نیروهای ناظر بین المللی با صلاحیت ها و اختیارات ویژه جهت حل و فصل منازعات. این نیروها باید تحت چارچوب سازمان ملل متحد عمل نموده و مسئولیت نظارت بر اجرای بندهای مطرح شده را داشته باشند، به شرطی که این نیروها شامل نیروهای نظامی و امنیتی هیچ یک از کشورهای عربی نباشند. تمامی این تحولات باید بعد از صدور مصوبه ویژه از سوی شورای امنیت به اجرا گذاشته گردد.

- تثبیت موضوع آتش بس انسانی و قراردادن آن به عنوان یک حقیقت ثابت که بر اساس آن اجازه رسیدن یاری های انسانی به تمامی نقاط یمن داده گردد، این امر مستلزم تعهد تمامی گروه ها به توقف فوری درگیری هاست.

- تعهد تمامی طرف های مربوطه و احترام آنها به قوانین بین المللی برای حفظ حیات انسان ها و حقوق بشر تا بتواند روند موشک باران شهرها و عملیات تخریب دنبال شده در یمن را متوقف ساخته و غیرنظامیان را از مصیبت های مبارزات دور بکند. به این ترتیب تمامی گروه ها باید متعهد به آزاد شدن تمامی زندانیان نظامی و غیرنظامی باشند و اجازه بازگشت غیرنظامیان را نخواهند داشت.

- تفاهم برای زمینه سازی جهت انجام مأموریت های دولت یمن و اقدام متمدنانه برای روند بازسازی زیرساخت های کشور.

- باید توافقی واضح بین تمامی طرف های سیاسی و غیرنظامی یمن انجام گردد که بر اساس آن دشمن اصلی یمنی ها خطر تروریسم در این کشور معرفی گردد.

- تفاهم برای بازگشت به میز گفت وگوهای سیاسی با در نظر دریافت مطالبات خاص مربوط به جنوب این کشور و ملت جنوب.

- معین مبنایی برای گفتمان های سیاسی با ابتکار خلیج فارس و معین شدن برون رفتی در راستای گفت وگوهای ملی و مصوبات مرتبط شورای امنیت به ویژه قطعنامه 2216.

- تعامل جدی با واقعیت مصوبه جامعه بین الملل در زمینه مشروعیت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و سابق یمن.

اسماعیل ولد الشیخ بعد از شنیدن نظرات گروه های یمنی درباره این پیشنهادها به امارات و عربستان رفت تا این بندها و نقطه نظرات گروه های یمنی را به عربستان و امارات منتقل کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 621

به "دور جدید رایزنی نماینده سازمان ملل با گروه های یمنی در مسقط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور جدید رایزنی نماینده سازمان ملل با گروه های یمنی در مسقط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید