رئیس جمهور لبنان همه طرف ها را به همکاری برای عبور از بحران فراخواند

به گزارش تور آلمان ارزان، رئیس جمهور لبنان در اولین سخنان خود از زمان شروع تظاهرات، بر همکاری همه در این کشور برای اجرای اصلاحات و عبور از مرحله فعلی تأکید کرد و گفت، آماده دیدار با نمایندگان معترضان برای شنیدن صحبت های آنان است.

رئیس جمهور لبنان همه طرف ها را به همکاری برای عبور از بحران فراخواند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز (پنجشنبه) در هشتمین روز تظاهرات این کشور برای اولین بار با معترضان صحبت کرد؛ وی در ابتدا حق تظاهرات را محترم شمرد و گفت، ملت لبنان می تواند اعتراض کند و صدایش را برساند.

بر اساس گزارش شبکه المیادین، عون ضمن اعلام اینکه از ابتدا تعهد به مقابله با فساد داده، توضیح داد، برای تحقق برنامه های اصلاحی نیازمند همکاری تمامی طرف ها در دولت و نمایندگان مجلس است.

وی در این سخنان که از تلویزیون پخش می شد، گفت: بازگرداندن اموال به غارت رفته موضوعی لازم است و من خودم طرحی در این مورد را ارائه نموده ام. هر کسی مالی دزدیده، محاکمه خواهد شد و مهم آن است که طایفه فرد مورد نظر به شکل کورکورانه از وی دفاع نکند.

رئیس جمهور لبنان تأکید کرد، تمام فاسدان به وسیله دستگاه قضایی این کشور محاکمه خواهند شد و به کسی اجازه داده نمی گردد در کار دستگاه قضایی اخلال ایجاد کند.

عون گفت: طرح اصلاحی ارائه شده اولین گام اصلاحی برای نجات لبنان از فروپاشی مالی است. در سال 2013 پیشنهاد قانونی برای ایجاد دادگاهی جهت بازگرداندن اموال دزدیده شده ارائه دادم. از نمایندگانتان بخواهید طرح هایی که محاکمه فاسدان و بازگرداندن اموال به غارت رفته را مطرح می نمایند، تصویب نمایند.

وی تأکید کرد، بازنگری در وضعیت دولت فعلی لبنان لازم است.

عون ضمن اعلام اینکه دولت با تجمع در خیابان ها تغییر نمی کند، برای دیدار با نمایندگان معترضان و تحصن نمایندگان با هدف شنیدن صحبت های آنان اعلام آمادگی کرد و گفت، گفت وگو بهترین راهکار نجات است و وی ضامن ایجاد اصلاحات می گردد.

لبنان چند وقتی بود که با بحران مالی روبرو شده بود اما تظاهرات پس از آن در پنجشنبه هفته گذشته (17 اکتبر) شروع شد که دولت این کشور برای کسب درآمد بیشتر بر تماس های صوتی رایگان مانند تماس با واتساپ مالیات وضع کرد.

گرچه دوشنبه هفته جاری طرح اصلاحاتی سعد الحریری نخست وزیر تصویب و این مالیات ها لغو شد اما تظاهرات نمایندگان گفته اند طرح مذکور را قبول ندارند و به تظاهرات خود ادامه می دهند.

استقبال سعد الحریری از صحبت های عون

سعد الحریری پس از انتها صحبت های عون در توییتر خود نوشت، با رئیس جمهور تماس گرفته و از صحبت های وی درباره لزوم آنالیز و بازنگری در واقعیت فعلی دولت به وسیله سازوکارهای قانونی استقبال نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 707

به "رئیس جمهور لبنان همه طرف ها را به همکاری برای عبور از بحران فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور لبنان همه طرف ها را به همکاری برای عبور از بحران فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید