رایزنی هایی که قرار است به تماس تلفنی بایدن و اردوغان ختم گردد، آنکارا در انتظار تماس واشنگتن

به گزارش تور آلمان ارزان، پایگاه خبری سی ان ان ترک با اشاره به افزایش رایزنی های بعضی مقامات آمریکا و ترکیه، این مصاحبه ها را زمینه ساز برقراری تماس میان روسای جمهور دو کشور دانست.

رایزنی هایی که قرار است به تماس تلفنی بایدن و اردوغان ختم گردد، آنکارا در انتظار تماس واشنگتن

به گزارش به نقل از پایگاه خبری سی ان ان ترک، جو بایدن، پس از ورود به کاخ سفید تا کنون هیچگونه تماسی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای خود نداشته است در حالی که مقامات این دو کشور در سطوح مختلف با یکدیگر در تماس بوده و به رایزنی می پردازند.

این پایگاه خبری طی گزارشی به رایزنی های اجرا شده میان سه وزیر آمریکایی و ترکیه ای اشاره نمود و نوشت: تا به امروز حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با لوید آستین، همتای آمریکایی خود درباره موضوع وجود سامانه های اس-400 در ترکیه و نگرانی واشنگتن از این موضوع، همکاری های دو کشور در چارچوب ناتو و مسایل منطقه ای و همچنین روحساز پکجان، وزیر بازرگانی ترکیه و کاترین تای، نمایندۀ تجارت درباره موضوعاتی نظیر مالیات فولاد و آلومینیوم، مسائل مربوط به تجارت جهانی و همکاری های تجاری میان دو کشور با یکدیگر تماس تلفنی داشته اند و از سوی دیگر نیز مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجۀ ترکیه و آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی وی در قرارگاه ناتو با یکدیگر ملاقات داشته اند.

سی ان ان ترک در ادامه با اشاره به عدم برقراری تماس میان روسای جمهور دو کشور نوشت: از این رو بنظر می رسد هر دو طرف قصد دارند تا تماس هایشان دارای محتوای قوی و نتیجه بخش باشد.

این پایگاه خبری در گزارش خود می افزاید: شاید به همین علت است که طی روز های اخیر تماس میان مقامات ارشد دو کشور افزایش یافته و گفته می گردد این رایزنی ها تا زمینه برقراری تماس میان دو رئیس جمهور فراهم گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1811

به "رایزنی هایی که قرار است به تماس تلفنی بایدن و اردوغان ختم گردد، آنکارا در انتظار تماس واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی هایی که قرار است به تماس تلفنی بایدن و اردوغان ختم گردد، آنکارا در انتظار تماس واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید