روسیه تحریم های آمریکا علیه ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در واکنش به راه اندازی و اجرایی شدن کانال مبادلات انسان محبت آمیز با ایران در حساب کاربری خود در توئیتر از تحریم های ضد ایرانی آمریکا به شدت انتقاد کرد.

روسیه تحریم های آمریکا علیه ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد

اولیانوف اجرایی شدن این کانال را یک خبر خوب توصیف نموده و گفته است: این یک خبر خوب است اما فقط به این موضوع بیاندیشید. ما داریم تامین مواد دارویی و غذایی به افراد احتیاجمند در ایران را جشن می گیریم و تحقق این کار به یک ساز و کار ویژه اقتصادی احتیاج داشت. حتی در قرون وسطی هم این اقلام به صورتی عادی تامین می شدند.

روز گذشته سفارت سوئیس در ایران بیان کرد که در روز هفتم بهمن ماه، یک پرداخت اولیه برای محموله ای از دارو به مقصد ایران، مورد تأیید قرارگرفته است.

بر اساس گزارش سفارت سوئیس در ایران، از زمانی که آمریکا در اردیبهشت 1397، از توافق هسته ای با ایران خارج شد و تحریم های یک جانبه خود را از سر گرفت، تامین کالای انسان محبت آمیز به مقصد ایران از سوی صادرنمایندگان سوئیسی به طور روزافزون سخت شده است. هرچند که چنین محموله هایی اساساً مشمول تحریم های ایالات متحده آمریکا نمی شوند اما به دلیل مخاطرات حقوق مرتبط با تحریم های آمریکا موسسات اقتصادی به ندرت مایل هستند که پرداخت های مرتبط با ایران را انجام دهند. معدود کانال های باقی مانده پرداخت هم گران و هم پیچیده اند، چندان نیز قابل اعتماد نیستند و همین موضوع تامین احتیاجهای انسان محبت آمیز برای ایران را با مشکل روبرو نموده بود.

به گزارش خبرنگاران، متعاقب خروج آمریکا از برجام و نقض آن، مقرر بود کشورهای اروپایی کانال تجاری برای همه گونه تجارت با ایران راه اندازی نمایند که بعدها به مبادلات بشرمحبت آمیز تقلیل یافت که همین نیز عملیاتی نشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 941

به "روسیه تحریم های آمریکا علیه ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه تحریم های آمریکا علیه ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید