روسیه: در مذاکرات راهبردی، از چارچوب سه جانبه استقبال نمی کنیم

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، آندری کلین سفیر روسیه در انگلیس، تاریخ شروع گفتگوهای راهبردی میان مسکو-واشنگتن را ماه میلادی آینده (جولای) اعلام نموده است.

روسیه: در مذاکرات راهبردی، از چارچوب سه جانبه استقبال نمی کنیم

این در حالی است که سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه با تائید برگزاری این گفتگوها در آینده نزدیک، هشدار داد که مسکو در کوشش های آمریکا برای اعمال فشار بر دیگر کشورها به منظور پیوستن به میز مذکرات کنترل تسلیحات هسته ای، مشارکت نخواهد کرد.

وی در این باره اضافه کرد: مسکو-واشنگتن نباید توجه شان را صرف مشارکت دادن دیگر کشورها (در رژیم کنترل تسلیحات هسته ای) نمایند بلکه باید بر چارچوب مذاکرات دوجانبه متمرکز باشند.

ریابکوف ادامه داد: قصد مشارکت در کوشش های آمریکا برای اعمال فشار یا مجاب کردن دیگر کشورها را نداریم آن هم فقط به این علت که برخی ها (آمریکا) فکر می نمایند که وقت آن رسیده تا چارچوب مذاکرات را از دوجانبه به سه جانبه تغییر دهیم.

این اظهارات در حالی بیان شد که آمریکا مدت ها است اصرار دارد چین هم به میز مذاکرات رژیم کنترل تسلیحات هسته ای ملحق گردد حال آنکه پکن می گوید زرادخانه هسته ای این کشور به میزان آمریکا و روسیه غنی نیست و لزومی به انجام این کار نمی بیند.

دولت قبلی واشنگتن به همین بهانه مذاکره برای تمدید پیمان استارت نو را به تعویق می انداخت حال آنکه دولت بایدن پذیرفت که فعلاً مذاکره مثل سابق در چارچوب دوجانبه ادامه داشته باشد و بعداً به موضوع چین رسیدگی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1956

به "روسیه: در مذاکرات راهبردی، از چارچوب سه جانبه استقبال نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: در مذاکرات راهبردی، از چارچوب سه جانبه استقبال نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید