روسیه و چین تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم کردند

به گزارش تور آلمان ارزان، رؤسای جمهور روسیه و چین با صدور بیانیه ای مشترک، تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم کردند.

روسیه و چین تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم کردند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری روسی تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و همتای چینی وی شی جین پینگ در خاتمه نشست امروز خود در مسکو با صدور بیانیه ای مشترک تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه ایران را محکوم کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: دو طرف [روسیه و چین] با خرسندی خاطرنشان می نمایند که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش های خود تأیید نموده است که ایران همچنان به تعهدات خود ذیل برجام عمل می نماید. دو طرف همچنین تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می نمایند.

روسای جمهور چین و روسیه در ادامه این بیانیه افزوده اند: دو طرف از ایران می خواهند از هرگونه اقدامی مبنی بر متوقف کردن اجرای تعهداتش ذیل برجام خودداری کند و از سایر طرف های برجام نیز می خواهند که به تعهدات خود ذیل برجام عمل نمایند.

به دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی های واشنگتن در اجرای آن و همچنین بدعهدی طرف های باقی مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 18 اردیبهشت طی بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام اظهار داشت ایران تعهدات خود ذیل برجام را کاهش خواهد داد.

ایران در عین حال تأکید نموده است که کاهش تعهداتش به معنای خروج از برجام نیست و اگر سایر طرف های برجام به تعهدات خود در قبال ایران عمل نمایند، حاضر است بار دیگر تعهداتش را در سطح قبلی به انجام برساند؛ همان طور که از ابتدای این توافق تاکنون به تعهداتش کاملاً پایبند بوده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 361

به "روسیه و چین تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و چین تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید