زیرساخت اشتغال متناسب با رشته برای دانشجویان فراهم نیست

به گزارش تور آلمان ارزان، رییس دانشگاه تهران گفت: آمارها نشان می دهد شرایط اشتغال دانشجویانی که تمایل به ماندن در کشور دارند تا حد زیادی خوب است اما تناسب اشتغال دانشجویان با رشته های آنها خوب نیست.

زیرساخت اشتغال متناسب با رشته برای دانشجویان فراهم نیست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمود نیلی احمدآبادی اضافه کرد: در زمینه تناسب اشتغال دانشجویان با رشته های آنها یک تناقض می بینیم که این تناقض ناشی از آموزش های ما و نبود احتیاج کشور نیست بلکه زیرساخت ها در این زمینه محیا نشده است.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه تهران کوشش می کنیم این زیرساخت ها را فراهم کنیم؛ چراکه معتقدیم دانشگاه باید مسوولیت بیشتری در این زمینه برعهده بگیرد. اگرچه قاعدتا ایجاد اشتغال و زیرساخت ها به عهده ما نیست اما به دلیل مسوولیت اجتماعی که دانشگاه دارد، سعی می کنیم شبکه فناوری را بیشتر توسعه دهیم، پارک علم و فناوری را فقط محدود به اطراف دانشگاه و دانشکده های مختلف نکنیم و دانشی که در این حوزه داریم به اشتراک بگذاریم.

استقرار بخشی از پارک فناوری نفت در کنار دانشگاه تهران

نیلی احمدآبادی اضافه کرد: خوشبختانه دستگاه های مختلف در حوزه نوآوری و فناوری وارد شده اند. برای مثال با وزارت نفت تعامل نموده ایم که بخشی از پارک فناوری نفت را در کنار دانشگاه تهران مستقر نمایند و ما به زودی شاهد استقرار این بخش در کنار دانشگاه خواهیم بود.

وی گفت: همجواری پارک فناوری نفت در کنار دانشگاه تهران موجب می گردد که حوزه نفت از دانشگاه، پارک فناوری، استاد، آزمایشگاه و دانشی که وجود دارد و از سویی احتیاج وزارت نفت است، بهره مند گردد؛ بنابراین می توان گفت پارک فناوری نفت با استقرار در کنار دانشگاه تهران می تواند کارایی بهتری داشته باشد تا اینکه در مکان دیگری بخواهیم این تاسیسات را فراهم کنیم.

رییس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دانشگاه تهران در زمینه ایجاد اشتغال برای دانشجویان در حال فعالیت است، گفت: باید بخش های مختلف کشور یاری نمایند سرمایه های بیشتر به این سمت سرازیر گردد زیرا بالاترین راندمان سرمایه گذاری در همین حوزه ها است؛ بنابراین اگر بخواهیم سرمایه ها وارد حوزه هایی که باعث تخریب می شوند، نگردد باید در حوزه هایی که ارزش اضافه نموده واقعی دارند، بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

احمدآبادی گفت: پلت فرم، زیرساخت، دانش نرم و دانش سخت آن وجود دارد و باید آن را در قالب قوانین و شیوه های سرمایه گذاری جدید برای جذب بازار سرمایه توسعه دهیم.

وی یادآور شد: دانشگاه تهران برای جذب سرمایه، صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر و شرکت سرمایه گذاری توسعه را ایجاد نموده است. همه این ها هدفشان این است که شبکه ای کامل برای اشتغال و توسعه فناوری و نوآوری طراحی گردد تا به هدف برسد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1313

به "زیرساخت اشتغال متناسب با رشته برای دانشجویان فراهم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت اشتغال متناسب با رشته برای دانشجویان فراهم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید