شورای امنیت ملی ژاپن تشکیل جلسه می دهد

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یوشیهید سوگا نخست وزیر ژاپن در جلسه اضطراری که در دفتر کار خود برگزار کرد؛ آزمایش های موشکی اخیر از سوی کره شمالی را تهدیدی برای ثبات و امنیت منطقه تلقی کرد.

شورای امنیت ملی ژاپن تشکیل جلسه می دهد

به گفته وی، اقدامات انجام گرفته از سوی پیونگ یانگ ناقض تصمیم های اتخاذ شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

امروز چهارشنبه، منابع خبری گزارش دادند که کره شمالی پرتابه ای ناشناس را که احتمال داده می شود موشکی بالستیک باشد، شلیک کرده است.

ساعاتی بعد از انتشار این خبر، یونهاپ با استناد به منابعی در ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، مدعی شد که کره شمالی دو فروند موشک بالیستیک را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.

به همین علت، سوگا دستور داد تا برای بررسی موضوع، شورای امنیت ملی ژاپن تا سرانجام امروز نشستی را برگزار کند.

اتفاق امروز در حالی رخ داد که روزهای شنبه و یکشنبه گذشته هم، کره شمالی یک مدل تازه از موشک کروز دوربُرد خود را با موفقیت آزمایش کرد.

گفته می شود که این موشک ها در ارتفاع حدود 100 متری پرواز کرده اند و سامانه های فعلی دفاع هوایی برای واکنش نشان دادن به موشک های بالستیک که در ارتفاع بالاتری در مقایسه با موشک های کروز پرواز می کنند، طراحی شده است.

ظاهراً پیشرفت های موشکی کره شمالی به مقدار ای بوده است که منابع آگاه اعلام کرده اند که کره جنوبی و ایالات متحده نتوانستند اطلاعات دقیقی از تازهترین آزمایش موشک کروز پیونگ یانگ به دست بیاورند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2013

به "شورای امنیت ملی ژاپن تشکیل جلسه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت ملی ژاپن تشکیل جلسه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید