عضو مجلس عراق: تصویب کابینه الزرفی بسیار بعید است

به گزارش تور آلمان ارزان، عضو مجلس عراق گفت که عدنان الزرفی هر چقدر هم اصرار بر معرفی کابینه خود داشته باشد اما مخالفت اکثریت گروه های سیاسی موجب رد شدن کابینه او از سوی مجلس می شود.

عضو مجلس عراق: تصویب کابینه الزرفی بسیار بعید است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برهان المعموری عضو مجلس عراق تصویب کابینه عدنان الزرفی در داخل مجلس را به دلیل ادامه مخالفت اکثریت جریان های سیاسی با وی بعید خواند.

المعموری در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: الزرفی همچنان با اعتراض ائتلاف الفتح، دوله القانون و جریان حکمت روبه رو است و این ها گروه هایی تاثیرگذار در داخل مجلس هستند و به دلیل مخالفتشان با الزرفی به احتمال قوی کابینه او در مجلس تصویب نمی شود.

وی اضافه کرد: نام هایی که به عنوان جانشین الزرفی مطرح بوده است هنوز اتفاق نظری بر سر هیچ کذام نیست و در صورتی که الزرفی کناره گیری کند نام نامزد جدید از سوی گروه های شیعی معرفی می شود اما حالا که هنوز الزرفی تصمیمی برای انصراف ندارد و کار تشکیل دولت را پیش می برد.

مأمور تشکیل کابینه عراق روز شنبه برنامه دولت خود را به اعضای مجلس ارائه کرد و قرار است ظرف 48 ساعت آینده اسامی وزرای پیشنهادی خود را نیز به مجلس ارسال کند.

الزرفی در نامه خود به مجلس اولویت ها و برنامه های اقتصادی، سیاسی و سیاست خارجی و همچنین مبارزه با شیوع کرونا را ذکر کرده است.

ائتلاف شیعی الفتح و ائتلاف شیعی دوله القانون که با یکدیگر فراکسیون البناء را تشکیل داده اند و از سوی رئیس مجلس عراق به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس عراق معرفی شده است، بر اساس قانون اساسی اکثریت مجلس عراق که متعلق به شیعیان است باید مامور تشکیل کابینه را برگزینند.

گروه های شیعی عراق تا به امروز بر سر نام نامزد نخست وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو برهم صالح رئیس جمهور عراق 27 اسفند ماه طی مراسمی عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد.

الزرفی از اعضای فراکسیون النصر به رهبری حیدر العبادی (نخست وزیر سابق) در مجلس عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه های مجلسی به راه انداخته است.

او از زمان مکلف شدن طبق قانون 30 روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند که با وجود مخالفت گروه های اصلی شیعی که اکثریت را در مجلس تشکیل می دهند موفقیت الزرفی بعید به نظر می رسد.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1124

به "عضو مجلس عراق: تصویب کابینه الزرفی بسیار بعید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو مجلس عراق: تصویب کابینه الزرفی بسیار بعید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید